Upgradering 10.04 - 10.10 - boot manager fejler

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
tobiasue

Upgradering 10.04 - 10.10 - boot manager fejler

Indlæg af tobiasue »

Hejsa!

Jeg har en bærbar med en oprindelig Win 7 installation, som jeg lage ubuntu 10.04 på for et stykke tid siden.

Forleden opgraderede jeg til 10.10 og har nu følgende problem:

Load af win7 går fin men når jeg ønsker at loade ubuntu start windows boot manager som normalt. Jeg vælger ubuntu og grub loades med listen af muligheder, hvorefter jeg vælger den ønskede ubuntuinstallation. Herefter sendes jeg tilbage til windows boot mangeren, og jeg kan således aldrig starte ubuntu op.

Jeg antager jeg skal redigere i en grub.conf fil eller lignende, men har ikke kunne lokalisere en sådan.

Mvh. Tobias
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Upgradering 10.04 - 10.10 - boot manager fejler

Indlæg af soundpartner »

tobiasue skrev:Hejsa!

Jeg har en bærbar med en oprindelig Win 7 installation, som jeg lage ubuntu 10.04 på for et stykke tid siden.

Forleden opgraderede jeg til 10.10 og har nu følgende problem:

Load af win7 går fin men når jeg ønsker at loade ubuntu start windows boot manager som normalt. Jeg vælger ubuntu og grub loades med listen af muligheder, hvorefter jeg vælger den ønskede ubuntuinstallation. Herefter sendes jeg tilbage til windows boot mangeren, og jeg kan således aldrig starte ubuntu op.

Jeg antager jeg skal redigere i en grub.conf fil eller lignende, men har ikke kunne lokalisere en sådan.

Mvh. Tobias

det lydder som om du har lavet en wubi install (installeret ubuntu inde i windows) disse installationer er egentlig ment som en nem mulighed for at prøve ubuntu. ikke som en installation der skal opdateres og bruges i længere tid.

jeg vil foreslå dig at lave en rigtig ubuntu installation af ubuntu 10.10 i stedet
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede