Flash update, hvordan?! (UDDEBATERET)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Flash update, hvordan?! (UDDEBATERET)

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har lige set min flash er lidt forældet, men jeg kan ikke rigtigt finde en 64 bit version, kun en 32 bit, og den virker jo ikke helt til et 64 bit system, desværre.

Jeg tænkte der sikkert var en løsning, har bare intet kunne finde omkring dette, hvis jeg finder noget, er det enten uforståeligt eller skrevet på engelsk på en måde der gør det næsten umuligt at forstå hvis man da ikke kan så godt engelsk.

Ser således ud det jeg taler om :

Billede

På forhånd tak.

P.S Ja, knappen "Update now" virker jo ikke..
Senest rettet af Spotten 30. dec 2010, 03:05, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Flash update, hvordan?!

Indlæg af AJenbo »

Adobe har ind til nu ikke formået at få en 64bit udgave af flash op at køre, det er kun blevet til 2 beta versioner (med kendte sikkerheds fejl), så der er ikke noget at opdatere til.
Alternativet er at bruge 32bit udgaven under 64bit, der er nogle kendte problemer hvor musen ikke registreres, særligt under firefox, når man benytter denne metode, der findes dog workarounds der skulle få det til virke.
Installere man 32bit versionen fra pakke arkivet vil den blive opdateret på samme måde som alt andet software i Ubuntu.
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Adobe har ind til nu ikke formået at få en 64bit udgave af flash op at køre, det er kun blevet til 2 beta versioner (med kendte sikkerheds fejl), så der er ikke noget at opdatere til.
Alternativet er at bruge 32bit udgaven under 64bit, der er nogle kendte problemer hvor musen ikke registreres, særligt under firefox, når man benytter denne metode, der findes dog workarounds der skulle få det til virke.
Installere man 32bit versionen fra pakke arkivet vil den blive opdateret på samme måde som alt andet software i Ubuntu.

Damn, det problem var der jo også for flere år siden! Hvornår tror du de får rettet det? Flash er jo en rimelig vigtig del nu om dage må man sige?

Ærgerligt man skal til at rode sig ud i en ustabil version af Ubuntu eller en gemmenhullet version af Windows, det er jo lidt hip som haps så! :-D
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

spotten:
du har i denne tråd viewtopic.php?p=80508#p80508 lige bevist at du er pi... ligeglad med dette forum, den gældende lov om rettigheder osv.
jeg vil derfor foreslå dig at finde andre græsmarker.

du har ligeledes i ovenstående tråd, men også i denne tråd bevist at du selv efter mere end 1200 indlæg på dette forum stadig ikke har forstået at der er forskel på programel lavet af canonical (ubuntu), microsoft (windows) og trediepart.

en opførsel som den du fører dig frem med er i mine øjne ikke acceptabel på et frivilligt forum som dette, og jeg vil derfor på egne vejne opfordre dig til at finde andre græsgange. selv ønsker jeg ikke at suportere dig, men vil opfordre dig til at prøve google.
jeg vil ligeledes opfordre alle andre til at ligge dine tråde på is. måske ikke for altid, men i det mindste for en stund.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Spotten

Indlæg af Spotten »

soundpartner skrev:spotten:
du har i denne tråd viewtopic.php?p=80508#p80508 lige bevist at du er pi... ligeglad med dette forum, den gældende lov om rettigheder osv.
jeg vil derfor foreslå dig at finde andre græsmarker.

du har ligeledes i ovenstående tråd, men også i denne tråd bevist at du selv efter mere end 1200 indlæg på dette forum stadig ikke har forstået at der er forskel på programel lavet af canonical (ubuntu), microsoft (windows) og trediepart.

en opførsel som den du fører dig frem med er i mine øjne ikke acceptabel på et frivilligt forum som dette, og jeg vil derfor på egne vejne opfordre dig til at finde andre græsgange. selv ønsker jeg ikke at suportere dig, men vil opfordre dig til at prøve google.
jeg vil ligeledes opfordre alle andre til at ligge dine tråde på is. måske ikke for altid, men i det mindste for en stund.

Lige så nærtagende som altid?

Det er ikke personlig kritik, blot en min måde at vise andre jeg synes det er forkert at lade sig styre i Danmark AF USA, som om vi ikke minder ALT for meget om dem allerede som det er pt.

At du ikke gider supportere mig, må jeg jo bare leve med, jeg kan dog kun forsvare mig med du ALTID har virket totalt nærtagende hver gang jeg siger noget som helst "ondt" om Ubuntu, måske deri problemet ligger, dit problem?

Jeg har ikke noget problem med Ubuntu, som Ajenbo skriver, er det jo ikke Ubuntu eller Canoncial der er skyld i dette, jeg synes bare det virker underligt at det kan lade sig gøre som at klø sig i nakken under windows, og finder det meget trist og kedeligt der er SÅ mange ting der skal "drille" eller aldrig nogensinde virke under Ubuntu, mit valg er jo mit valg, at du opfordre mig til at finde andre "græsgange" som du så fint kalder det, siger nok mere om dig end om mig?

Jeg beklager hvis andre har samme mening om mine indlæg som soundpartner, for så er der måske noget om snakken, så er det måske ikke bare dig som føler dig "trådt på".

Undskyld jeg spørger, men har du selv stået for alt udviklingen af Ubuntu, ellers forstår jeg ikke du bliver så irritabel hver gang jeg giver udtryk for der er noget jeg ikke helt forstår.

Lad os nu afholde en afstemning så, hvem stemmer for jeg installere Windows og sletter mig selv fra dette forum? (Ikke at jeg lader det blive den endelige afgørelse, er blot nysgerrig, vil da gerne vide hvis jeg blot er en gene).

Jeg har fået utroligt meget hjælp herinde ja, men det er sgu aldrig rart at blive sablet ned bare fordi man spørger om noget og folk så tager det nært fordi man måske siger noget dårligt om det system de selv sidder med, det er jo egentlig ikke systemet dette omhandler, men at man dårligt kan trække vejret nogensteder uden at blive sagsøgt og retsforfulgt.

Hvis jeg havde så meget imod dette forum, tror du så ærligt talt selv jeg stadig sad her efter 1200 indlæg og 3-4 år som du skriver (har ikke tjekket efter, men skal nok passe).

P.S Har bestemt ikke giver udtryk for jeg er ligeglad med dette forum, det er en STOR misforståelse fra din side, jeg har blot givet udtryk for jeg snart ikke ved hvad man kan tillade sig herinde, det er jo snart USA der bestemmer alt, måske de en dag lukker siden helt ned, bare fordi de synes, som med så meget andet?

P.P.S Nu hvor Canoncial har en afrikansk mange millionær i ryggen, kunne man blive fristet til at tro de kunne betale Adobe for at lave en ordentlig udgave af Flashplayer som jo er vigtig i et system nu om dage, uanset om man bruger MAC OS X, Windows, eller Linux.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg stemmer blank og opfordrer andre til at gøre det samme. Tsk tsk...
Spotten

Indlæg af Spotten »

zob skrev:Jeg stemmer blank og opfordrer andre til at gøre det samme. Tsk tsk...

Ja, tsk tsk!
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Det ville være rart, hvis ...

Indlæg af lath »

Det ville være rart, hvis ... niveauet kunne hæves til noget der ligger betragteligt højere end 4. klasse i Folkeskolen.

*suk*

og så er jeg iøvrigt enig med zob, og stemmer blank

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Spotten

Re: Det ville være rart, hvis ...

Indlæg af Spotten »

lath skrev:Det ville være rart, hvis ... niveauet kunne hæves til noget der ligger betragteligt højere end 4. klasse i Folkeskolen.

*suk*

og så er jeg iøvrigt enig med zob, og stemmer blank

/Lars

Mig du hentyder til er en 4 klasse eller hvad?

Er ikke nærtagende, derfor jeg spørger..
Spotten

Indlæg af Spotten »

Nej, glem jeg spurgte! :-)

Finder det pænt kedeligt med personlige angreb fordi man åbner munden og siger sin mening, som måske ikke falder i lige god jord hos alle.

God jul og godt nytår til jer allesammen!!
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Spotten skrev:
zob skrev:Jeg stemmer blank og opfordrer andre til at gøre det samme. Tsk tsk...

Ja, tsk tsk!

Lad være med at tro at mit "tsk tsk" var et udtryk for at jeg sympatiserer med dig. Og lad være med at få det til at fremstå sådan ved at adoptere udtrykket. Jeg skrev netop at jeg stemmer blank og opfordrer andre til at gøre det samme.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Spotten skrev:Nej, glem jeg spurgte! :-)

Finder det pænt kedeligt med personlige angreb fordi man åbner munden og siger sin mening, som måske ikke falder i lige god jord hos alle.

Spotten - diskuter seriøst, og erkend at du ikke altid kan have ret!

Domænejeren kan her på forum ikke tillade at der gives anvisninger på hvordan Lov om Ophavsret brydes her på forum, fordi at sådan en metode ikke er lovlig at vise.

Læg mærke til at du hos YouTube kan få tilladelse til noget mere, så spørg dem!
For har du mistet dine originale optagelser, så burde det vel være muligt at få en kopi af de værker du selv har lavet(=har ophavsretten til).

Det kan så godt være at du finder det oprørende at vi ikke vil vise en metode til at hente kopier på YouTube, men det er ikke lovligt.
Du burde ikke have problemer med at få en kopi, hvis du er forfatter af videoerne, for så har du ophavsretten over materialet.
Hvis du derimod ikke har ophavsretten til materialet må du rent faktisk kun få en kopi, hvis ejeren af ophavsretten til materialet tillader det via en licensaftale.

Vær opmærksom på at YouTube er berettiget til at opkræve et evt. mindre gebyr for arbejde, en cd/dvd skive, og forsendelsesomkostninger.

Ja, immateriel-ret er indviklet - juristeri kan du sige - men det er Folketinget der har vedtaget den lov, og så skal man følge loven.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Spotten

Indlæg af Spotten »

lath skrev:
Spotten skrev:Nej, glem jeg spurgte! :-)

Spotten - diskuter seriøst, og erkend at du ikke altid kan have ret!

Domænejeren kan her på forum ikke tillade at der gives anvisninger på hvordan Lov om Ophavsret brydes her på forum, fordi at sådan en metode ikke er lovlig at vise.

Læg mærke til at du hos YouTube kan få tilladelse til noget mere, så spørg dem!
For har du mistet dine originale optagelser, så burde det vel være muligt at få en kopi af de værker du selv har lavet(=har ophavsretten til).

Det kan så godt være at du finder det oprørende at vi ikke vil vise en metode til at hente kopier på YouTube, men det er ikke lovligt.
Du burde ikke have problemer med at få en kopi, hvis du er forfatter af videoerne, for så har du ophavsretten over materialet.
Hvis du derimod ikke har ophavsretten til materialet må du rent faktisk kun få en kopi, hvis ejeren af ophavsretten til materialet tillader det via en licensaftale.

Vær opmærksom på at YouTube er berettiget til at opkræve et evt. mindre gebyr for arbejde, en cd/dvd skive, og forsendelsesomkostninger.

Ja, immateriel-ret er indviklet - juristeri kan du sige - men det er Folketinget der har vedtaget den lov, og så skal man følge loven.

/Lars

Det synes jeg bestemt også jeg gør, men mener da også der skal være plads til at udtrykke ens fustrationer over dvs. ting, som jeg mener er den eneste "fejl" jeg har begået i disse 2 indlæg som bliver bragt op i denne tråd som åbenbart har ramt hovedet på sømmet?

Det er også i orden, det må jeg tage op med Youtube, hvis de ikke vil "makke ret" og frivilligt udlevere disse optagelser, så må jeg jo få min advokat til at se på sagen da jeg ved jeg har mine rettigheder i orden og der intet ulovligt er at finde i disse klips, det er f.eks skrivebordsoptagelser af mit eget desktop, optaget med et program på computeren (KDEnlive skærmindfanger) eller hvad det nu hedder, og et pr optagelser lavet med mit helt eget lommekamera / videokamera.

Det lyder efter min mening (kan være jeg tager fejl) som om det er DEM som ejer ens ting så snart de ligger på deres site, lidt ligesom ansigtsbogen.dk, der er vidst også noget med når man først har postet, sendt billeder, smidt film op, what so evah, tale om DE ejer ens ting så snart de er lagt op og selv om man deaktivere sin profil derinde (den kan ikke slettes så vidt jeg ved), så er de stadig at finde i deres netværk, hvilket jeg ikke synes er særligt betryggende, hvis jeg ønsker mine ting slettet, er det vel mig som har skrevet det, smidt det op, optaget det, som afgør om dette skal finde sted eller ej, det kan da ikke være rigtigt (men det er det sikkert) at man ikke længere har sine fulde rettigheder til sine egne ting.

Grundloven paragraf 72 - Privatlivets ukrænkelighed, nu hvor vi snakker Jura.

§ 72
Paragraf fra Grundloven

LOV nr 169 af 5/6/1953

Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelse, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen undtagelse, alene ske efter en retskendelse.

Mener bestemt også dette hører under her, men må lige spørge min advokat til råds, han skal jo også have lov at holde jul OG nytår! :-D

Som det ses i denne paragraf, så er der altid en undtagelse for "deres" vedkommende, dvs. altid en sikkerhed for DE ikke har gjort noget forkert, MEN jeg føler som nævnt alt skal kriminaliseres, tit uden nogen grund, bare fordi de kan.

Nu er jeg ikke den store fan af "Folketinget", bare navnet, hvad har vi med det at gøre? Det er jo det rene mudderkasteri derinde, det hele handler om dem, dem og dem, hvor blev VI af?

Ja, jeg ville så aldrig betale for at få disse klip, så hellere betale min advokat for at få dem returneret fordi de krænker mit privatliv, som er ukrænkeligt i følge deres egen lovgivning, men jeg må læse til jura, så kan jeg misbruge alle de huller der er i denne lovgivning da det jo er den eneste måde at få lov at beholde sine menneskelige rettigheder, som vi trods alt har, dog med undtagelser igen..

Må hellere lige nævne jeg er psykisk syg, ikke nogen undskyldning for at lave lort nej, men måske en god ting at få med da jeg flere gange har fået af vide jeg tit overformulere mig selv og dermed for gjort mig uforståelig, bliver meget tit misforstået, men tager det ikke så tungt mere, først når det bliver til person-angreb som jeg synes at ænse i denne tråd, men nok om det.

Fred være med det.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Spotten skrev:
AJenbo skrev:Damn, det problem var der jo også for flere år siden! Hvornår tror du de får rettet det? Flash er jo en rimelig vigtig del nu om dage må man sige?

Ærgerligt man skal til at rode sig ud i en ustabil version af Ubuntu eller en gemmenhullet version af Windows, det er jo lidt hip som haps så! :-D

Der findes heller ikke en 64bit udgave til Windows eller Mac, faktisk var den første beta kun til Linux. Køre du 32bit er der ingen problemer med flash på nogen af systemerne. Hade jeg være "bestemmer" ved Adobe hade der været en 64bit udgave senest 2007, men det er jeg ikke og jeg tør næsten ikke gætte på en dato, men hvad med inden for en 2 års tid...

Edit:
Under Windows og Mac løser de det ved at køre en 32Bit browser på 64bit systemet, det er heller ikke helt problem frit og køre med en mindre ydelse.

Under Ubuntu er det normalt gjort ved at installere flash-installer fra softwarecentert (burde også komme frem som forslag første gang du besøger en side der bruger flash.
Det ser du ud til at du på et tidspunkt har valgt at installere beta udgaven af 64bit flash, når man begynder at rode med beta software må man også forvente at det kan blive mere indviklet end normalt.
Vil du opdatere må du først fjerne beta udgaven, der næst kan du installere flash-installer, oplever du her efter problemer med ikke at kunne klikke i flash ser vi på det workaround.
Der skulle også været et 1 linjes script, her på forummet, til at fjerne beta og installere 32bit udgaven fra pakkke arkivet.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Spotten skrev:Det lyder efter min mening (kan være jeg tager fejl) som om det er DEM som ejer ens ting så snart de ligger på deres site, lidt ligesom ansigtsbogen.dk, der er vidst også noget med når man først har postet, sendt billeder, smidt film op, what so evah, tale om DE ejer ens ting så snart de er lagt

Spotten skrev:det kan da ikke være rigtigt (men det er det sikkert) at man ikke længere har sine fulde rettigheder til sine egne ting.

De har distributions rettighederne over den kopi som du har indsendt til dem. Du har stadig ejerskab af originalen, men der er deres regler der gælder omkring deres kopi, det er der for en rigtig dårlig ide at benytte dem som backup. De kan jo også stoppe med at hoste den hvis de har lyst.
Det skal nok ses mere fra et forretnings mæssig vinkel før det giver mening, du producere data til deres netværk og som ved de fleste andre arbejdesforhold ejes varen af koncernen og ikke arbejderen, dette er især gældende ved Facebook.

YoutTube ligger på Amerikans jord (i modsætning til Ubuntu Danmark som ligger på dansk jord), der for har dansk lovgivning ikke så meget at skulle have sagt som du måske kunne ønske.