Jeg forsøgte som andre at sætte den grafiske desktop op til at kunne vise dual mode skærme med min Acer TM3010 (1280X800) laptop og min ekstra monitor Acer AL1714 (1280X1024).
Efter et par forsøg med underlige resultater er alt nu crashed. Jeg vil gerne boote fra installCD-en og redigere xorg.conf, men er der nogen der har default afsnittene
"device" (for grafikkort),
"monitor"
og
"screen"
fra den xorg.conf fil der er pr default på 7.10??
Så vil jeg kunne rette den til, tror jeg.
Og forresten hvad er stien til den fil?
På forhånd tak.
Niels
PS: Det lader til at den der grafiske mulighed for at redigere i xorg.conf ikke kører i verdensklasse, at dømme efter hvad man ser i forums...!
xorg.conf crashed efter forsøg på opsætning i 7.10
-
-
- Geografisk sted: Køge
Xorg kører fint nok, det er dens bruger der skal lære det
Boot failsafe eller lad den selv jump ind til GUI når den skriver fejl, du behøver ikke liveCD'en for det.
manual editing af xorg.conf
[ctrl]+[o]=save
[ctrl]+[x]=exit
Boot failsafe eller lad den selv jump ind til GUI når den skriver fejl, du behøver ikke liveCD'en for det.
Kode: Vælg alt
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
manual editing af xorg.conf
Kode: Vælg alt
sudo nano /etc/X11/xorg.conf
[ctrl]+[o]=save
[ctrl]+[x]=exit
-
Thnx, Artificial Intelligence
Tak for hjaelpen, 'Artificial Intelligence'
Det virkede, og nu er xorg.conf tilsyneladende blevet resat.
Jeg opdager at mit keyboard nu er blevet resat til 'en', selvfoelgelig pga at xorg.conf er blevet gendannet til standardvaerdier, og at den ikke lader sig aendre uden genstart... er det ikke rigtigt?
Men det bragte mig ikke naermere paa hvordan jeg kan konfigurere mine skaerme vha xorg brugerfladen, uden at det gaar i kage igen.
Jeg har et intel grafiksaet, og der ser ud til at vaere en option for at vaelge en driver til dette i xorg, men sidst endte det i noget snavs.
Kender nogen en maade at komme omkring dette?
vh
N
Det virkede, og nu er xorg.conf tilsyneladende blevet resat.
Jeg opdager at mit keyboard nu er blevet resat til 'en', selvfoelgelig pga at xorg.conf er blevet gendannet til standardvaerdier, og at den ikke lader sig aendre uden genstart... er det ikke rigtigt?
Men det bragte mig ikke naermere paa hvordan jeg kan konfigurere mine skaerme vha xorg brugerfladen, uden at det gaar i kage igen.
Jeg har et intel grafiksaet, og der ser ud til at vaere en option for at vaelge en driver til dette i xorg, men sidst endte det i noget snavs.
Kender nogen en maade at komme omkring dette?
vh
N
-
- Geografisk sted: Køge
Se om det her kan hjælp dig: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=452095