Hej med jer,
jeg har det samme problem som Bimse - jeg har det dog kun, når min bærbare kører på batteri. Hvis jeg skal vække den fra dvale, skal den altså tilsluttes. Jeg har lige købt nyt batteri, så det er ikke problemet.
Er der nogen der ved, hvad der sker?
Venlig hilsen Kristian
10.10 - hvile/dvale fungerer ikke
-
Re: 10.10 - hvile/dvale fungerer ikke
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Kristianlybaek skrev:Hej med jer,
jeg har det samme problem som Bimse - jeg har det dog kun, når min bærbare kører på batteri. Hvis jeg skal vække den fra dvale, skal den altså tilsluttes. Jeg har lige købt nyt batteri, så det er ikke problemet.
Er der nogen der ved, hvad der sker?
Venlig hilsen Kristian
Dit problem er ikke det samme. Jeg har set dit spørgsmål besvaret minimum et par gange her i forum - så hvis du søger lidt mere energisk finder du nok et svar.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: Jerrik
- Geografisk sted: Dragør
Men mit problem er vel så det samme.
Jeg har en Dell Dimension 9150, og køre 64 bit Ubuntu.
Dell angav selv et meget lavt strømforbrug i dvale - an af grundene til at jeg valgte den. Som windows-maskine var der ingen dvale problemer. Jeg er ikke sikker på tidligere Ubuntu versioner.
Men når 10.10 går i dvale vågner maskinen op til sort skærm, og den virker låst for der er ingen effekt af tastaturtryk som normalt fører til f.eks. nedluk (crtl-alt-del + enter). Det eneste der virker er at holde sluk-knappen nede i de sædvanlige ca. seks sekunder.
Jeg så også gerne en løsning på problemer. På forhånd tak
Dell angav selv et meget lavt strømforbrug i dvale - an af grundene til at jeg valgte den. Som windows-maskine var der ingen dvale problemer. Jeg er ikke sikker på tidligere Ubuntu versioner.
Men når 10.10 går i dvale vågner maskinen op til sort skærm, og den virker låst for der er ingen effekt af tastaturtryk som normalt fører til f.eks. nedluk (crtl-alt-del + enter). Det eneste der virker er at holde sluk-knappen nede i de sædvanlige ca. seks sekunder.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
hmm i dvale skulle maskinen helst bruge 0 strøm da den faktiske er slukket, det den gør er at gemme maskinens status på harddisken og så indlæse den ved næste opstart.
Ved hvile er det en anden sag. De gode maskiner kan slukke for alt undtagen ram.
Det hjælper dig godt nok desværre ikke til hvad der er galt :/
Ved hvile er det en anden sag. De gode maskiner kan slukke for alt undtagen ram.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Jerrik skrev:Men mit problem er vel så det samme.
Du kan lave en fejlrapport på launchpad.net.
1)
Du skal først registre dig og logge ind før du kan skrive på launchpad.net.
2)
Prøv først at finde ud om der er en fejl (bug) der ligner din
3)
Finder du ikke noget der ligner din bug, så lav din fejlrapport ved at klikke på "Report a bug" i øverste højre hjørne på https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bugs?field.searchtext=&search=Search+Bug+Reports&field.scope=project&field.scope.target=ubuntu.
4)
Skriv på engelsk, og skriv så detaljeret som muligt både hvis du skriver en kommentar til en allerede rapporteret bug, eller laver din egen.
I stedet for en fejlrapport, kan du også starte med at stille et spørgsmål om din beskrivelse på et problem, som du først beskriver svarer til en kendt bug.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
AJenbo skrev:hmm i dvale skulle maskinen helst bruge 0 strøm da den faktiske er slukket, det den gør er at gemme maskinens status på harddisken og så indlæse den ved næste opstart.
Beklager min upræcise formulering. Det er Standby (som det hedder ved crtl+alt+del) eller Hvile (som det hedder under Strømstyring).
-
- Admin
Tak, jeg kigger lige på at få det til at have samme navn begge steder.
-
Iøvrigt kiggede jeg rundt på launchpad.net, og fandt nogle lignende problemer. Både med Dell og andre mærker.
Nogle forslag gik på at opgradere BIOS, uden at jeg dog kunne gennemskue, om det løste problemerne.
At opgradere BIOS under Linux så vanskeligt ud, og så vidt jeg ved er det risikabelt. Problemet er ikke så stort for mig, så jeg vil risikere at ødelægge maskinen.
Nogle forslag gik på at opgradere BIOS, uden at jeg dog kunne gennemskue, om det løste problemerne.
At opgradere BIOS under Linux så vanskeligt ud, og så vidt jeg ved er det risikabelt. Problemet er ikke så stort for mig, så jeg vil risikere at ødelægge maskinen.
-
- Admin
Se metoden under guides