Da jeg mere og mere roder med terminalen i mit daglige arbejde, er det tit jeg lige skal finde en tidligere kommando jeg har brugt måneden før. Så idag tog jeg mig sammen og søgte på en god kommando og fandt nedenstående
Har prøvet FreeBSD en lille smugle. Der kan man skrive det første af en kommando og når man så trykker på pil op bladre den kun i mellem kommandoer man har skrevet der begynder med de samme tegn. Er der nogen der ved om det er noget man kan aktivere for ubuntu?
AJenbo skrev:Har prøvet FreeBSD en lille smugle. Der kan man skrive det første af en kommando og når man så trykker på pil op bladre den kun i mellem kommandoer man har skrevet der begynder med de samme tegn. Er der nogen der ved om det er noget man kan aktivere for ubuntu?
Læg mærke til at der også er mange slags completion i bash (ud over bare stier og filnavne):
Standard completion
bash has offered many forms of completion since its inception, including path, file, user, host and variable completion.
Path-name completion This type of completion occurs on the first token of the command line, allowing you to complete on executable files. Together with file-name completion, it is the most known and used type.
File-name completion This allows you to complete on file and directory names at the second and subsequent token position on the command line.
User-name completion This allows you to complete on user names by prefixing the token with a ~ (tilde).
Host-name completion This allows you to complete on host names by prefixing the token with a @.
Variable-name completion This allows you to complete on variable names by prefixing the token with a $.
Programmable completion indefinitely extends the type of completion you can perform.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags