Fejl efter opdatering af Ubuntu 10.10, Gnome 2.32.0

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
roarjohansen

Fejl efter opdatering af Ubuntu 10.10, Gnome 2.32.0

Indlæg af roarjohansen »

Jeg har d.d. opdateret Ubuntu 10.10 Macerick Meetkat efter den normale standardiserede opdateringsprocedure.

Desværre har dette fucket min grafik op. Vinduerne sidder fast i den øverste menu line, større/mindre luk funktionen af vinduerne er forsvundet. Skærmbilledet er ca. 1cm forskudt i op ad gående retning og musens cursor er et sort kryds.

Jeg har forsøgt at starte op i en af de ældre ubuntu opdateringer med de grafiske fejl optræder også her.

Er der nogen der har en idé eller et forslag til hvordan jeg finder ud af hvad problemmer er go får det løst ?

Samtidig meddeles der en fejl når jeg via system > viduesredigeringsprogram forsøger at åbne. Programmet er "unkown".....

EDIT:
Jeg læste et sted at man kunne prøve at geninstallere compiz-gnome. Det har jeg gjort, uden at det har løst problemmet.

... og det er åbenbart vindues manageren der ikke starter op, har jeg læst på de internationale forums. Man kan starte den manuelt med >metacity --replace<, uden at den dog virker 100% korrekt.....træls....

Jeg takker mange gange :)
Senest rettet af roarjohansen 9. dec 2010, 10:03, rettet i alt 1 gang.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Fejl efter opdatering af Ubuntu 10.10, Gnome 2.32.0

Indlæg af AJenbo »

Jeg har oplavet noget af det samme i en opgradering fra 9.10 til 10.04, der var løsningen:
system->indstillinger->udsende-Visuelle effekter, prøv at sætte den til normal.
Hvis det virker så gå til system->indstillinger->opstartsprogrammer, fane nummer 2 og tryk på knappen der.

Her efter skulle det også gene virke efter reboot.

At musen er et krys husker jeg nu ikke så måske er der mere på spil her.
Hvilket grafikkort har du?

Kode: Vælg alt

lspci
roarjohansen

Re: Fejl efter opdatering af Ubuntu 10.10, Gnome 2.32.0

Indlæg af roarjohansen »

Jeg kan få det til at fungere når jeg har startet ubuntu op ved at starte compiz via terminalen.

Jeg har læst mig til i de internationale forummet at den eneste løsning nok er en geninstallation af ubuntu, så da jeg alligevel skal have formateret computeren er jeg igang med at tage backup.

Det må så være løsningen :)
AJenbo
Admin

Re: Fejl efter opdatering af Ubuntu 10.10, Gnome 2.32.0 [løst]

Indlæg af AJenbo »

system-indstillinger-opstartsprogrammer, der kan du sætte den til at starte automatisk.
roarjohansen

Indlæg af roarjohansen »

Ja. Problemmet er bare at compiz ikke indlæser de konfigurationer som er opsat i ubuntu. F.eks. har jeg valgt at flytte min, maks og luk fra venstre til højre side.

Men da jeg alligevel står og skal indstallere en ny windows ved siden af min ubuntu har jeg besluttet at formatere hele moleviten og installere det forfra :)
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ok, ellers så kunne vi kigge på at ryde lidt op i dine bruger indstillinger.