Har købt en digitalboks og opdagede, der var en opdatering til den på firmaets hjemmeside.
Lød meget nemt: Download fil, overfør til USBstick og installer derfra til boksen.
MEN kan ikke overføre filen til USB.
Det skal lige nævnes, jeg kun har Ubuntu's default skrivere/brændere(Brasero, Nautilus og USB startopdisk brænderen)
Så mit spørgsmål er: Hvilket USB skrive/brænde program skal jeg installere?
Filen er ikke en .iso men en .AP
USB Skriver/brænder
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: USB Skriver/brænder
Er det et generelt problem at du ikke kan overføre filer tid usb diske? Det heder kun brænde når det er optiske skiver (cd,dvd,blue ray) du skal lægge data på, og brasero er kun til at bærnde optiske diske.
Hvis du er blevet forviret over at man kan lægge et ubuntu iso på en usb, så kan jeg oplyse at den pakker filerne ud fra iso filerne og laver nogle ænderinger før den overføre dem til usb disken på normal vis.
Hvis du er blevet forviret over at man kan lægge et ubuntu iso på en usb, så kan jeg oplyse at den pakker filerne ud fra iso filerne og laver nogle ænderinger før den overføre dem til usb disken på normal vis.
Nej ingen problemer med .iso'er.
Har ik prøvet at overføre mp3'er eller billedfiler.
Kan det være at opdateringsfilen simpelthen er i "windowsformat" og ubuntu derfor ikke kan/vil overføre den?
Er der ikke andre USB overføringsprogrammer end, de der følger med Ubuntu?
Har ik prøvet at overføre mp3'er eller billedfiler.
Kan det være at opdateringsfilen simpelthen er i "windowsformat" og ubuntu derfor ikke kan/vil overføre den?
Er der ikke andre USB overføringsprogrammer end, de der følger med Ubuntu?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Der er bare ikke noget særligt ved usb diske, så der findes ingen programmer til at overføre noget særligt til usb diske.
Det program der lægger iso filer på usb er et program særligt til iso filer og ikke til usb som sådan.
Hvis jeg skal liste alle de filhåndterings programmer der eksistere får jeg nok lidt ond i fingrene. Kan du være kommet til at ændre rettighederne på USB disken så du ikke kan skrive til den som normal bruger?
Får du nogen fejl når du prøver?
Nej en fil er en fil så der er ikke nogen begrænsning for hvordan du kan overføre den uanset hvad den indeholder.
Det program der lægger iso filer på usb er et program særligt til iso filer og ikke til usb som sådan.
Hvis jeg skal liste alle de filhåndterings programmer der eksistere får jeg nok lidt ond i fingrene. Kan du være kommet til at ændre rettighederne på USB disken så du ikke kan skrive til den som normal bruger?
Får du nogen fejl når du prøver?
Nej en fil er en fil så der er ikke nogen begrænsning for hvordan du kan overføre den uanset hvad den indeholder.