[LØST] Program der kan redde data fra en defekt hdd [LØST]

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: [LØST] Program der kan redde data fra en defekt hdd [LØST]

Indlæg af AJenbo »

Den skulle også gerne være der i 9.10 vil jeg mene. Så vidt jeg kan se har den været der siden Ubuntu 8:04.

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install testdisk
sudo photorec
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: [LØST] Program der kan redde data fra en defekt hdd [LØST]

Indlæg af lath »

Fjederen skrev:typisk jeg kun har ver 9.10 ... haha ;)
Må indrømme at jeg ikke bruger Ubuntu så meget... men det er pga skolen er gift med M$
Der er bare ikke plads til andre platforme end win... Ved der er mange fortvivlede mac brugere, hehe...

Det findes også til 9.10 - søg bare efter testdisk pakken, for det er der photorec bor i.
Brug søgefeltet øverst til venstre i Ubuntu Software Center.

Du kan også installere via terminalen med:

sudo apt-get install testdisk

Det er et konsol program, og dens manualside er her: http://manpages.ubuntu.com/manpages/kar ... rec.1.html
eller du kan nå den via

man photorec

(et tryk på Q-tasten afslutter manual læseren, phtorec man siden er først tilgængelig når du har installeret testdisk pakken)

/Lars

Edit:
Hov! Jeg havde ikke set at der var en side 2, hvor AJenbo havde svaret flere timer tidligere.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags