Ubuntu gået helt kold efter forsøgt javafix

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
juliustm

Ubuntu gået helt kold efter forsøgt javafix

Indlæg af juliustm »

Hej

Jeg havde nogle problemer med mit java, og fulgte et råd fra et forum om at køre følgende kommando:

sudo aptitude purge -y openjdk-6-dbg openjdk-6-demo openjdk-6-doc openjdk-6-jdk openjdk-6-jre openjdk-6-jre-headless openjdk-6-jre-lib openjdk-6-source && sudo aptitude remove icedtea6-plugin && sudo aptitude install sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts

Kommandoen afsluttede og straks efter kunne jeg ikke åbne nogle programmer eller vinduer. Hver gang jeg prøvede at åbne noget, så lukkede det straks ned igen. Efter at have genstartet computeren vil intet åbne - nu står den bare og bliver ved med at prøve og åbne så jeg kan indtaste mit kodeord i den der keyring - så det eneste der er på skærmen når jeg starter computeren er mit baggrundsbillede og keyring-vinduet der bliver ved med at prøve og åbne, men straks lukker ned igen.

Jeg kan godt komme ind i cmd med ctrl-alt-f1 - men aner ikke hvad jeg kan skrive herinde for at fikse det?

Håber nogen kan gøre mig klogere
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu gået helt kold efter forsøgt javafix

Indlæg af AJenbo »

Det ville hjælpe med lidt flere oplysninger om hvilken udgave du køre.

Du kan prøve at fjerne java igen:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude purge sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts

Prøv at opdatere (måske retter den noget)

sudo aptitude update
sudo aptitude upgrade

Prøv at flytte dine gnome konfigurationer

mv .gconf old.gconf
mv .gconfd .gconfd
mv .gnome2 old.gnome2

og genstart

sudo reboot