Hej, jeg er forholdsvis ny til alt det her linuxhalløj, men er efterhånden blevet så træt af windows at det var på tide at skifte til noget nyt. Ubuntu blev valget og efter at have brugt det i et par måneder har jeg endnu ikke fortrudt mit skifte.
Det har dog taget lidt tid at vænne sig til ubuntu, men det er så småt begyndt at sidde fast. De få tekniske problemer jeg har haft jeg selv kunne løse indtil videre, men har et spørgsmål vedrørende Emerald og compiz fusion. Jeg installerede 7.10 da det udkom og var på alle måder lykkelig over dets funktionalitet. MEN... jeg hentede så emerald og compiz manageren for at skifte tema og lege med effekterne. Der opstod 2 problemer:
1) Desværre var der ingen temaer med emerald og den ville ikke bruge dem jeg hentede ned fra nettet. Jeg har prøvet at afinstallere og installere igen, men det virkede ikke.
2) Når jeg går ind i compiz manageren kan jeg ikke sætte flueben i de effekter jeg vil bruge, faktisk ikke i nogen af dem, jeg kan heller ikke slå dem fra.
Jeg er lidt på bar bund, jeg har prøvet at søge på nettet, men kan ikke helt finde noget der kan hjælpe, så derfor spørger jeg her. Er der nogen der kan hjælpe mig? Og måske nogen der kender en guide til compiz fusions funktioner så man kan lære at bruge effekterne?
På forhånd tak
Emerald og Compiz fusion
-
- Geografisk sted: Århus N
Emerald og Compiz fusion
Denne blog har rigtig mange gode og dybdegående guides til Compiz Fusion. Der er vist også noget med Emerald; prøv at søg derinde
http://forlong.blogage.de/
http://forlong.blogage.de/
Senest rettet af Wikzo 27. okt 2007, 12:22, rettet i alt 1 gang.
-
Emerald og compiz
Alletiders, mange tak for det, det var hurtigt Jeg kigger på det med det samme
"Det er ikke, hvad man er, der tæller - det er hvad de tror, man er" - Andy Warhol
WS:
Ubuntu 7.10
AMD X2 4400+
250 GB SATA HD
Geforce 6600GT 128MB
2 GB Corsair Dual Channel
Bærbar:
Acer Travelmate
Ubuntu 7.10
Intel Celeron M 1,5 Ghz
40 GB HD
Intel Chipset grafik