Problemer med Google Chrome i Ubuntu 10.04

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Gnuen

Problemer med Google Chrome i Ubuntu 10.04

Indlæg af Gnuen »

Hej,
Efter at have opdateret til Ubuntu 10.04 har jeg fået problemer med Chrome som jeg ikke havde med den i Ubuntu 9.04. Når jeg eksempelvis ser dr.dk/nu udsendelser er lyden "bagefter" videoerne og videoerne hakker lidt men ikke lyden - den er bare ude af sync. Det samme sker ikke på eksempelvis Youtube. Men begge disse sites fremkalder en fejl hvis jeg vælger at se videoer i fuldskærm - så kommer der en fejlmeddelelse i Chrome om at pluginét libgcflashplayer.so er brudt ned. Men sjovt nok ikke hvis jeg vælger at se dem i popvindue....

Hvad kan jeg gøre? Har prøvet igen med Ubuntu 9.04 og der virker det fint - men efter opgradering går det altå galt. Har også prøvet at ominstallere Chrome men lige lidt hjælper det.

Venlig hilsen

Torben
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med Google Chrome i Ubuntu 10.04

Indlæg af AJenbo »

Samme problem i firefox?
Sikredig at du har seneste udgave af flash.
Prøv beta udgaven af flash.
Gnuen

Re: Problemer med Google Chrome i Ubuntu 10.04

Indlæg af Gnuen »

Hej AJenbo,

Det var samme problem i Firefox. Kunne se i systemovervågning at Flashsider tog næsten alle CPU ressourcer. Men i Firefox kunne jeg rette på diverse parametre. Der er en browser.cache.diskcapacity som har en default værdi på 51200. Kunne se der også var en browser.cache.offline.capacity med en default på 512000. Satte den første til samme værdi og nu er al den hakken væk :D . Ved ikke om jeg kan det samme i Chrome. Men sjovt at problemet ikke var der i 9.04.