X11 er genstart af Do. mulig.? [Løst]

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Moevle
Geografisk sted: Vestegnen , Storkøbenhavn

X11 er genstart af Do. mulig.? [Løst]

Indlæg af Moevle »

Via min forbindelse til min fjern PC (SSH) får jeg ind i mellem problemmer med at starte div. programmer med en en besked om X11 autorization mangler. Jeg er logget ind som bruger (den sædvanlige bruger).

Fejlmedelse:
X11 connection rejected because of wrong authentication.
Kan ikke åbne terminal:

Min tanke er nu mon jeg kan genstarte kun X11 som root uden at skulle rejse ud og boote og logge ind på systemet ?

Mhv
Moevle
Senest rettet af Moevle 17. nov 2010, 09:46, rettet i alt 1 gang.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: X11 er genstart af Do. mulig.?

Indlæg af lath »

Moevle skrev:Via min forbindelse til min fjern PC (SSH) får jeg ind i mellem problemmer med at starte div. programmer med en en besked om X11 autorization mangler. Jeg er logget ind som bruger (den sædvanlige bruger).

Fejlmedelse:
X11 connection rejected because of wrong authentication.
Kan ikke åbne terminal:

Min tanke er nu mon jeg kan genstarte kun X11 som root uden at skulle rejse ud og boote og logge ind på systemet ?

Mhv
Moevle

xhost er din ven - uden at genstarte X.

Skal du have et program til at køre efter du er logget ud - så skal du bruge nohup. nohup detacher programmet den får som argument fra terminal, så det ikke lukker ned, når ssh sessionen lukker ned.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Moevle

Re: X11 er genstart af Do. mulig.? [Løst]

Indlæg af Moevle »

Tak skal du ha. Jeg bruger netop "nohup" til at starte feks torrent upload af "open source" og Ubuntu dist med også andet. sudo DISPLAY=:0 nohup transmission.

/Moevle
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Moevle skrev:Tak skal du ha. Jeg bruger netop "nohup" til at starte feks torrent upload af "open source" og Ubuntu dist med også andet. sudo DISPLAY=:0 nohup transmission.

/Moevle

ungå at køre et program, som root hvis det ikke er absolut nødvendigt - og det er det ikke for transmission.

skift sudo ud med su og brug et andet brugernavn end roots.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Moevle

Indlæg af Moevle »

lath skrev:
Moevle skrev:Tak skal du ha. Jeg bruger netop "nohup" til at starte feks torrent upload af "open source" og Ubuntu dist med også andet. sudo DISPLAY=:0 nohup transmission.

/Moevle

ungå at køre et program, som root hvis det ikke er absolut nødvendigt - og det er det ikke for transmission.

skift sudo ud med su og brug et andet brugernavn end roots.

/Lars

Jeg bruger det heller ikke "sudo" uden det er nødvendigt og jeg ved ikke hvorfor jeg fik skrevet det i farten. Måske er det fordi jeg hastigt nærmer mig min fødselsdag :-)

/Moevle