vsftpd ubuntu 10.10 - ftp server problemer

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
suzuka12345
IRC nickname: suzuka12345

vsftpd ubuntu 10.10 - ftp server problemer

Indlæg af suzuka12345 »

hej allesammen jeg er ny her på dette forum og jeg forsøger at lave en lokal ftp-server og jeg har fundet en guide hvor jeg bruger VSFTPD igennem terminal. men problemet er jeg starter med at downloade den "selvf" og jeg kunne godt forbinde mig til den på min iMac men jeg kunne ikke lave en mappe på serven og ligge noget op på den men kunne godt downloade derfor gik jeg ind vsftpd.d som gør at jeg kan rette i indstillingerne men efter jeg fik rettte på de ting jeg skal læste guide så jeg ikke gjorde det forkert. Men nu virker den slet ikke kan ikke finde forbinde mig til serverne fra iMac´en af, hvad skal jeg gøre

vis i har nogen andre forslag til sådan en server må i gerne svare på jeg ellers kunne bruge

mvh. Mads Konstmann
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: vsftpd ubuntu 10.10 - ftp server problemer

Indlæg af Jimmyfj »

Hej suzuka12345, og velkommen til forum

VSFTPD er en endog meget potent FTP-server, som jeg selv bruger rigtig meget.

Allerførst vil jeg anmode dig om at starte din Synaptic: System>Administration>Synaptic, søge på sftpd ved at klikke Søg øverst til højre i dit skærmbillede. Her skal du markere sftpd til fuldstændig fjernelse. Når den er fjernet lukker du Synaptic igen.

Nu går du så ind i en terminal: Programmer>Tilbehør>Terminal. I terminalen skriver du denne kommando:

Kode: Vælg alt

sudo atp-get install sftpd

Grunden til at jeg ville have dig til at fjerne alle spor af din tidligere sftpd-installation er, at du ikke skal ind og rette i noget som helst under /etc/vsftpd.d. Den skal du helst blot lade være som den er.

Filen du skal tilpasse ligger i /etc og hedder vsftpd.conf - Altså:

Kode: Vælg alt

sudo nano /etc/vsftpd.conf

Her inde kan du så tilpasse indstillingerne for din FTP-server.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
suzuka12345

Indlæg af suzuka12345 »

okay men det virker stadig ikke for "Permission denied." på min mac og jeg har indstillet den som jeg tror jeg men kan ikke få adgang til den...
suzuka12345

Indlæg af suzuka12345 »

nu fik jeg det til at virker men nu har jeg et andet problem jeg vil gerne sætte min eksterne harddiske til så jeg kan finde mine film over lokal netværk men hvordan gør jeg det i ved add dem?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

mount den via fstab så den altid er tilstede, og tilføj den til din deling som før.