Skype - lyd

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Rulfe
Geografisk sted: Kolding

Skype - lyd

Indlæg af Rulfe »

Jeg har problemer med skype. Jeg har ingen lyd og kan derfor kun bruge det til at skrive via. Men efter opdateringen til 7.10 er den i det mindste begyndt at kunne skrive æ, ø og å :-)

Jeg har en 64-bit processor og kan jo desværre kun få skype til 32-bit. Kan det evt være problemet, eller kan jeg være heldig at kunne løse det på andre måder?
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.
Wikzo
Geografisk sted: Århus N

Skype - lyd

Indlæg af Wikzo »

Har selv haft problemer med det. Jeg prøvede mig lidt frem i Skype's menu (noget med, hvorfra mikrofonlyden kommer) samt "Alsamixer" (skriv det i en terminal).

Håber du finder ud af noget :)
Billede
Rulfe

Skype - lyd

Indlæg af Rulfe »

Kan du ikke sende mig en oversigt over dine indstillinger??

Jeg synes nemlig jeg har forsøgt mig med alt - og uden held. Det er både lyd ind og ud jeg har problemer med.
mvh Rulfe

Wikzo
Geografisk sted: Århus N

Skype - lyd

Indlæg af Wikzo »

Som sagt fik jeg det heller ikke til at virke. Hverken med headset (mikrofon) eller min bærbares indbyggede mikrofon :\
Billede
Rulfe

Skype - lyd

Indlæg af Rulfe »

....nu har jeg lige testet med headset. Når jeg har både mikrofon og høretelefoner tilsluttet virker det faktisk ganske fint. Men når bare én af tingene er slået fra, så går det straks galt.

Gad vide om skype ikke snart kommer med en opdatering til linux......det må da være på tide ;-)

P.S. alle mine lydindstillinger var på default.
mvh Rulfe