Hej..
Findes der nogen der har forstand på at lave sådan noget...
Jeg har en stoker fyr som jeg har sat en PLC styring på...
Fyret er imellem tiden gået i stykker... Kedel er revnet
Så derfor er det jo en kær kommen mulighed for at lege lidt vidre med tingene..
Gerneralt for at lære noget om det og få de kolde vinter måneder til at gå med noget...
Det her er det jeg kalder bundkortet...
Den har en en tre kraftige relæger til til kraft. samt en indgang med nul som indgang til lågekontakt. tempføler og ilt sonde.. Der sidder en omformer fra 240v til 12v som jeg regner med at føder selve printet med skærm med strøm..
topprintet...
I bund grund skal jeg ha lavet en linux server styring der kan styre min varme i huset, tænd og sluk fyret, styre solvarmen og tænd og sluk VVB. Styr varmen i mit værksted
Jeg har også en genvex system i huset som den skal styr...
Samtidige skal den også være multimedie center
Styring til stoker fyr/varmesystem i hus..
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
Styring til stoker fyr/varmesystem i hus..
Lubuntu 18.04 LTS
-
Re: Styring til stoker fyr/varmesystem i hus..
Det der er billeder af er kun styringen til fyret..
Alt det andet skal jeg ha en masse andre komponenter og relæg til....
Alt det andet skal jeg ha en masse andre komponenter og relæg til....
Lubuntu 18.04 LTS
-
- Geografisk sted: Svendborg
Hvordan vil du styre varmen hvis kedlen er gået istykker?
Jeg forstår ikke helt hvad du vil, vil du ændre PLC styringen, så er det vel bare at lave et ladder program til det den skal.
Vil du kommunikere med din plc med en pc? så skal du have mulig for at forbinde et kabel til plc'en fx ethernet.
Jeg forstår ikke helt hvad du vil, vil du ændre PLC styringen, så er det vel bare at lave et ladder program til det den skal.
Vil du kommunikere med din plc med en pc? så skal du have mulig for at forbinde et kabel til plc'en fx ethernet.
-
Der skal jo en ny kedel til..
min ide var at der skulle laves et eller andet ting som kunne styre mit bundkort fra en program der ligger på me server..
min ide var at der skulle laves et eller andet ting som kunne styre mit bundkort fra en program der ligger på me server..
Lubuntu 18.04 LTS
-
- Geografisk sted: Svendborg
Hvad er det for et bundkort du snakker om? er det plc'en? jeg forstår ikke dit setup...
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Dinne billeder virker ikke da serveren ikke tillader direkte linking.
Prøv eventuelt at snakke med nogen fra Labitat, jeg er sikker på der er nogen på deres mail liste der ved noget om det.
Prøv eventuelt at snakke med nogen fra Labitat, jeg er sikker på der er nogen på deres mail liste der ved noget om det.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
kent a skrev:Hej..
Findes der nogen der har forstand på at lave sådan noget...
Jeg har en stoker fyr som jeg har sat en PLC styring på...
Fyret er imellem tiden gået i stykker... Kedel er revnet
Så derfor er det jo en kær kommen mulighed for at lege lidt vidre med tingene..
Gerneralt for at lære noget om det og få de kolde vinter måneder til at gå med noget...
http://www.stokerpro.dk/download/file.php?id=4001&mode=view/05092010099.jpg
Det her er det jeg kalder bundkortet...
Den har en en tre kraftige relæger til til kraft. samt en indgang med nul som indgang til lågekontakt. tempføler og ilt sonde.. Der sidder en omformer fra 240v til 12v som jeg regner med at føder selve printet med skærm med strøm..
http://www.stokerpro.dk/download/file.php?id=3902&mode=view/05092010100.jpg
topprintet...
I bund grund skal jeg ha lavet en linux server styring der kan styre min varme i huset, tænd og sluk fyret, styre solvarmen og tænd og sluk VVB. Styr varmen i mit værksted
Jeg har også en genvex system i huset som den skal styr...
Samtidige skal den også være multimedie center
Som andre har væet inde på: Vi forstår ikke dit system.
Du forklarer ikke hvad "VVB" betyder.
Lav en tegning af dit system. Tegningen er det kaldes et system arkitektur diagram der fortæller hvad der er forbundet til hvad.
Almindeligvis forklarer man også hvad en enhed laver, hvis det ikke er indlysende for enhver.
Vis hvad der er forbundet til hvad. Giv hver enhed et entydigt navn.
Iøvrigt: Visse ting bør du holde snitterne fra:
- Naturgas
- Olie
- stærkstrøm
- lavvoltspændinger med effekt bag
- installationer med vand
- kloak
Få fagfolk med autorisation til at rode med den slags.
Uautoriserede nyinstallationer/ændringer kan få betydning for om din bygningsforsikring og indboforsikring stadig dækker.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg her været ved at læse om det rundt omkring..
Det ser ud til at man ikke må rodemed sådan noget da jeg er inde og rode i 240volt systemer og kraft... samt min forsikring dækker ikke hvis mit fyr springer i luften og der er hjemme bygget styring på den....
Så mange tak for jeres svar...
Det ser ud til at man ikke må rodemed sådan noget da jeg er inde og rode i 240volt systemer og kraft... samt min forsikring dækker ikke hvis mit fyr springer i luften og der er hjemme bygget styring på den....
Så mange tak for jeres svar...
Lubuntu 18.04 LTS
-
- Geografisk sted: mern
jeg syndes nu ikke det er en dum ide vil selv prøve med mit fyr og solfanger når jeg få sat dem op . du skal dog sætte dig lidt mer ind i tingen for et fyr skal have mer sikkerhed ind bar styring vis mand vil rode med det . gå lidt ud fra det er et pille fyr , der er jo brand sirking , åben eksprason beholder og en termosirkring og pumpen skal værer for sig selv . og vis du har en bluffertank er det jo kun beder . styrin ja den er jeg jo så ikke fået sat mig ind på endnu
-
- Geografisk sted: Sønderborg
mon ikke vvb betyder varmtvands beholder...
Lyder som et spændende projekt.
Men jeg kunne nu også godt tænke mig en anlægstegning og noget list over hvilke ting du vil kæde sammen.
Du siger der er en plc styring, hvorfor så kæde sammen med en server? Vil du bare monitorer?
Anlægget skal vel køre fuldautomatisk...
Eller skal du kun, kunne sætte nogle temp. grænser til plc styringen?
Hvilket fabrikat er det? nogle PLC har webbrowser modul i sig.
Jeg regner ikke med at du vil pille i selve styring til fyret, men kun varme installatioen? for så skal det jo CE mærkes på ny. Hvis dette ikke bliver gjort, så kunne du få problemer med forsikringen.
/Brandt
Lyder som et spændende projekt.
Men jeg kunne nu også godt tænke mig en anlægstegning og noget list over hvilke ting du vil kæde sammen.
Du siger der er en plc styring, hvorfor så kæde sammen med en server? Vil du bare monitorer?
Anlægget skal vel køre fuldautomatisk...
Eller skal du kun, kunne sætte nogle temp. grænser til plc styringen?
Hvilket fabrikat er det? nogle PLC har webbrowser modul i sig.
Jeg regner ikke med at du vil pille i selve styring til fyret, men kun varme installatioen? for så skal det jo CE mærkes på ny. Hvis dette ikke bliver gjort, så kunne du få problemer med forsikringen.
/Brandt