De videoer jeg ser online lagger. Jeg bruger Ubuntu 10.10.
Det er forskelligt om de lagger eller de ikke gør.
Jeg har også det at når jeg ligger i fuldskærm lagger det lidt mere og når jeg fx i youtube kører hen hvor jeg vil frem i videon så lagger det endnu mere i fuldskærm.
Jeg har tænkt på at det måske har noget med min grafik kort driver at gøre, men jeg er ikke sikker.
Jeg kunne i hvertfald sagtens se flash videoer over nettet dengang jeg brugte windows 7, omkring de 2 måneder siden.
Jeg bruger en Packard Bell notebook med Ati Radeon Xpress 1200 grafik kort.
Håber i kender en løsning
Flash Video lag [Løst]
-
Flash Video lag [Løst]
Senest rettet af simongee 12. nov 2010, 21:00, rettet i alt 1 gang.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Flash Video lag
Hvilken opløsning ser du videoer i på youtube? Jo højere opløsning, jo mere vil det sikkert hakke, så det kan være du skal gå lidt på kompromis. På youtube kan du justere opløsningen i "kontrolpanelet" under den aktuelle video (de hedder noget som f.eks. 240p, 360p, 480p, 720p...)
Lidt mod forventning er der flere der har rapporteret store forbedringer på flash-video-streaming ved at slå hardware-accelerationen fra (som stadig ikke er implementeret i flash til linux). Det kan du gøre ved at højreklikke på en youtube-video og vælge settings. Her kan du under det første faneblad fjerne fluebenet i enable hardware acceleration.
Prøv at køre følgende i en terminal:
Og måske også
Så kan vi få lidt at vide om din hardware.
Lidt mod forventning er der flere der har rapporteret store forbedringer på flash-video-streaming ved at slå hardware-accelerationen fra (som stadig ikke er implementeret i flash til linux). Det kan du gøre ved at højreklikke på en youtube-video og vælge settings. Her kan du under det første faneblad fjerne fluebenet i enable hardware acceleration.
Prøv at køre følgende i en terminal:
Kode: Vælg alt
lshw -C display
Og måske også
Kode: Vælg alt
lshw -C cpu
Så kan vi få lidt at vide om din hardware.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Bruger du cromium eller firefox?
Hvilken flash version har du installeret?
Er det et 32 eller 64bit system du køre?
Hvilken flash version har du installeret?
Er det et 32 eller 64bit system du køre?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Prøv at geninstallere flash som beskrevet her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... mid=102#13
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
-zob-
simon@simon-ubuntu:~$ lshw -C display
WARNING: you should run this program as super-user.
*-display
description: VGA compatible controller
product: RS690M [Radeon X1200 Series]
vendor: ATI Technologies Inc
physical id: 5
bus info: pci@0000:01:05.0
version: 00
width: 64 bits
clock: 33MHz
capabilities: vga_controller bus_master cap_list rom
configuration: driver=radeon latency=64
resources: irq:18 memory:c0000000-cfffffff memory:fd8f0000-fd8fffff ioport:8800(size=256) memory:fd700000-fd7fffff
simon@simon-ubuntu:~$ lshw -C cpu
*-cpu
product: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-56
vendor: Advanced Micro Devices [AMD]
physical id: 1
bus info: cpu@0
version: 15.8.2
size: 800MHz
capacity: 800MHz
capabilities: fpu fpu_exception wp vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt rdtscp x86-64 3dnowext 3dnow extd_apicid pni cx16 lahf_lm cmp_legacy svm extapic cr8_legacy cpufreq
Jeg har prøvet at slå hardware accelaration det er blevet lidt bedre, men det kun i youtube det sådanset har hjulpet. Det har også givet mindre Fuldskærm problemer
Jeg ser som regl altid i 360p, men nogle gange ser jeg i 720p og jeg synes at det kører ens (med samme problemmer ).
-AJenbo-
Jeg regner med at jeg har 32 bit versionen af ubuntu siden det er det jeg valgte ved download.
Jeg bruger firefox, men jeg har også chromium, men det har det samme problem.
-christion.arval-
Jeg har geninstalleret flash fra den nævnte side du har givet mig http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... mid=102#13 Stadig de samme problemmer, ingen forskel.
Tak for svarne Men har stadig samme problemmer
Jeg har ikke installeret Compiz og har lagt Virsuelle effekter til ingen, der nogle der påstår at det hjælper.
simon@simon-ubuntu:~$ lshw -C display
*-display
description: VGA compatible controller
product: RS690M [Radeon X1200 Series]
vendor: ATI Technologies Inc
physical id: 5
bus info: pci@0000:01:05.0
version: 00
clock: 33MHz
capabilities: vga_controller bus_master cap_list rom
configuration: driver=radeon latency=64
resources: irq:18 memory:c0000000-cfffffff memory:fd8f0000-fd8fffff ioport:8800(size=256) memory:fd700000-fd7fffff
simon@simon-ubuntu:~$ lshw -C cpu
*-cpu
product: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-56
vendor: Advanced Micro Devices [AMD]
physical id: 1
bus info: cpu@0
version: 15.8.2
size: 800MHz
capacity: 800MHz
capabilities: fpu fpu_exception wp vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt rdtscp x86-64 3dnowext 3dnow extd_apicid pni cx16 lahf_lm cmp_legacy svm extapic cr8_legacy cpufreq
Jeg har prøvet at slå hardware accelaration det er blevet lidt bedre, men det kun i youtube det sådanset har hjulpet. Det har også givet mindre Fuldskærm problemer
Jeg ser som regl altid i 360p, men nogle gange ser jeg i 720p og jeg synes at det kører ens (med samme problemmer ).
-AJenbo-
Jeg regner med at jeg har 32 bit versionen af ubuntu siden det er det jeg valgte ved download.
Jeg bruger firefox, men jeg har også chromium, men det har det samme problem.
-christion.arval-
Jeg har geninstalleret flash fra den nævnte side du har givet mig http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... mid=102#13 Stadig de samme problemmer, ingen forskel.
Tak for svarne Men har stadig samme problemmer
Jeg har ikke installeret Compiz og har lagt Virsuelle effekter til ingen, der nogle der påstår at det hjælper.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Compiz er installeret fra start. Men er deaktiveret når du vælger ingen effekter.
Prøv at tilføje panel programmet CPU frekvens skalering og se om det hjælper at ænder den til altid at køre i højeste gir.
Du kan eventuelt også prøve den seneste beta af flash og se om det hjælper, men jeg tror desævre mest det er ved 64bit den rigtig rykker.
Prøv at tilføje panel programmet CPU frekvens skalering og se om det hjælper at ænder den til altid at køre i højeste gir.
Du kan eventuelt også prøve den seneste beta af flash og se om det hjælper, men jeg tror desævre mest det er ved 64bit den rigtig rykker.
-
Jeg ændrede CPU frekvens fra ondeman til performance. Ser ud til at det virkede... Computeren kører gennerelt også bedre nu Tusind tak for hjælpen