Ebogslæser

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ebogslæser

Indlæg af zob »

Et lille tip til e-bogs-ejerne. Jeg stødte på en chrome-extension den anden dag der kan konvertere en tilfældig internetside til EPUB format. Det åbne format der vist desværre ikke understøttes af kindle, men i hvert fald af de fleste andre readers (kindle-ejere kan konvertere videre i calibre, jeg ved ikke om man skal regne med at der kommer en lignende mobi converter-extension lige med det samme, da formatet er lukket). Jeg skal i øvrigt tilføje at den extension har lavet en overraskende nydelig formattering de gange jeg har brugt den.

https://chrome.google.com/extensions/de ... llepfhoglm
http://dotepub.com/
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Ebogslæser

Indlæg af Jarlen »

Martin Schlander fra SSLUG har skrevet en dansk anmeldelse af sin Cybook Opus e-bogslæser, det kan måske inspirere nogen.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Brandt
Indlæg: 166
Tilmeldt: 17. maj 2009, 13:04
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Ebogslæser

Indlæg af Brandt »

Har nu haft min kindle et stykke tid. Det er en lækker sag. Man glemmer hurtig at det ikke er en rigtig bog, og dog, hvis der er et engelsk ord man ikke lige kender flytter man cursoren hen foran ordet og vupti er der en kort forklaring fra oxford dictionary. er det ikke nok klikkes der en gang og så slår den ordet op i oxford dictionay med fuld forklaring. Et klik på "back" og man er tilbage ved udgangspunktet.

Man kan, for mange kindle bøger på amazon hente første kapitel gratis. Når man er færdig med kap., er der et "køb bog link". hvis man er på WIFI kan man købe bogen ved et enkelt klik. Betaling sker automatisk (der er mulighed for at fortryde, hvis man ikke er begyndt at læse bogen.)

Som min opfattelse er med alle andre ebøger så håndter den ikke dobbelt spaltet pdf dokumenter særlig godt.

nå ja, der var lige en ting mere.
I dag modtog jeg en mail med følgende:
Greetings from Amazon.com.

We're writing to let you know we processed your refund of $40.00 for your Order xxx-xxxxxxx-xxxxxx.

This refund is for the following item(s):

Item: Kindle Wireless Reading Device, Wi-Fi, 6" Display, Graphite - Latest Generation
Quantity: 1
ASIN: B002Y27P3M
Reason for refund: Export fee reduced

Here's a the breakdown of your refund for this item:

Export Charge Refund: $40.00

We'll apply your refund to the following payment method(s):

Visa Credit Card [ending with xxxx]: $40.00

Refunds typically complete within 10 business days and appear as a credit on your statement.


Det vil sige at den endelige pris er ca. 960,-

/Brandt
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ebogslæser

Indlæg af zob »

Hvad var det lige grunden var til at du fik et refund?

Jeg skal selvfølgelig tilføje at Sony's readers også har nogenlunde den samme oxford dictionary funktion og at de er nogenlunde ligeså dårlige til at håndtere pdf'er med to kolonner.
Brandt
Indlæg: 166
Tilmeldt: 17. maj 2009, 13:04
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Ebogslæser

Indlæg af Brandt »

Oprindeligt opkrævede $40 til dækning af afgifter i forbindelse med forsendelse.
i deres mail skriver de:
Reason for refund: Export fee reduced


/Brandt
creative_79
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. apr 2012, 23:25

Re: Ebogslæser

Indlæg af creative_79 »

Det overraskede mig også hvor god en erstatning en ebogslæser er for en bog. Jeg har haft min Kindle et års tid og har ikke læst en almindelig bog siden. Den er også genial at tage med på ferie.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ebogslæser

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg er vildt glad for Sony Prs t1 med Wifi, jeg bruger aldrig Wifi det er for langsomt. Men skriften er virkelig læsbar - E-ink er virkelig godt.

Derer touchscreen og stor brugervenlighed. Visse PDF filer bliver lidt sære.

Billede

Køb en læderting at sætte på så den kan tåle en tur på gulvet.
Kardemommeloven er en god ting.