ARG!!!! UBUNTU!!
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
ARG!!!! UBUNTU!!
Saa roeg min taalmodighed for Ubuntu!
Jeg havde en masse ting koererne og saa var jeg lige ude og gaa en tur med hunden, og da jeg saa kommer tilbage og flytter musen for at arbejde videre. og BANG, Ubuntu gaar ned og booter op igen, og 70Gb data er tabt, og jeg faar ikke adgang til systemet mere, kun sort skaerm og hvid markoer.
HVAD SKER DER!!
Jeg havde en masse ting koererne og saa var jeg lige ude og gaa en tur med hunden, og da jeg saa kommer tilbage og flytter musen for at arbejde videre. og BANG, Ubuntu gaar ned og booter op igen, og 70Gb data er tabt, og jeg faar ikke adgang til systemet mere, kun sort skaerm og hvid markoer.
HVAD SKER DER!!
-
- Geografisk sted: Odense
Re: ARG!!!! UBUNTU!!
Spotten skrev:Saa roeg min taalmodighed for Ubuntu!
HVAD SKER DER!!
Jeg tror ikke der er mange som gider kommentere dine indlæg ydeligere, da din mission åbenbart kun er ren brok.
Jeg er sikker på at det hele beror på at du har en fejlopsætning eller et hardwareproblem.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214
-
Re: ARG!!!! UBUNTU!!
Volle skrev:Spotten skrev:Saa roeg min taalmodighed for Ubuntu!
HVAD SKER DER!!
Jeg tror ikke der er mange som gider kommentere dine indlæg ydeligere, da din mission åbenbart kun er ren brok.
Jeg er sikker på at det hele beror på at du har en fejlopsætning eller et hardwareproblem.[/quote
Jeg er ikke kun ude paa at brokke mig, jeg er blot ude paa at advare andre mod at hoppe paa Ubuntu vognen da det er det vaerste lort jeg nogensinde har proevet!
Jeg kan sgu ikke vaere skyld i at den slettet mine data naar jeg gaar en tur med hunden, det har jeg sgu paa ingen maade bedt den om!
Jeg tog en masse billeder igaar med mit Canon EOS 350D, men de 50/70Gb data er nu vaek pga. Ubuntu.
FEDT! NOT!
-
- IRC nickname: Cave`
- Geografisk sted: Århus
ARG!!!! UBUNTU!!
Jeg er ikke kun ude paa at brokke mig, jeg er blot ude paa at advare andre mod at hoppe paa Ubuntu vognen da det er det vaerste lort jeg nogensinde har proevet!
Hvis du ikke er ude på at brokke dig over ubuntu, så forstår jeg ikke ovenstående sætning.
Først og fremmest beskriver du ikke, hvad du var ved - hvilket program, proces osv. Derudover giver du ubetinget Ubuntu skylden uden at sondre over, hvorvidt det kan være fejl betinget af dit hardware eller problemer med opsætningen. Hvis du virkelig gerne vil fraråde folk at bruge ubuntu, så er almindelig argumentationsteknik vejen frem.
Til sidst men ikke mindst er der ingen, der tager sætningen med ordlyden "det er det vaerste lort jeg nogensinde har proevet!" seriøs. Men ha' det godt på windows maskinen.
-
-
- Geografisk sted: Nordjylland
ARG!!!! UBUNTU!!
Okay - Nok en "Windows Ekspert" med en mission - "Advar alle mod det, min egen erfaring ikke rækker til at forklare!" - Hvor useriøst, og aldeles grinagtigt.
Det sørgelige ved spottens indlæg er, at vi, trods alt, er over 8 millioner brugere af Ubuntu, som, med glæde vil garantere, at Ubuntu ikke er noget lort. Dog må vi samtidig sande, at Ubuntu ikke er for alle.
Enhver, som påbegynder et projekt med en holdning, som blot antyder, at det her ved jeg alt om, på forhånd, uden at jeg har prøvet det tidligere, er dømt til at mislykkes. Hvor seriøst skal vi tage "dommen" om, at "Ubuntu er det værste lort, jeg nogen sinde har oplevet?"
@ Spotten - Vend du hellere tilbage til din Windows. Ingen af os andre vil fælde så meget som én tåre over din beslutning. Hyg dig med Windows. Det kører jo bare, ikke?
Det sørgelige ved spottens indlæg er, at vi, trods alt, er over 8 millioner brugere af Ubuntu, som, med glæde vil garantere, at Ubuntu ikke er noget lort. Dog må vi samtidig sande, at Ubuntu ikke er for alle.
Enhver, som påbegynder et projekt med en holdning, som blot antyder, at det her ved jeg alt om, på forhånd, uden at jeg har prøvet det tidligere, er dømt til at mislykkes. Hvor seriøst skal vi tage "dommen" om, at "Ubuntu er det værste lort, jeg nogen sinde har oplevet?"
@ Spotten - Vend du hellere tilbage til din Windows. Ingen af os andre vil fælde så meget som én tåre over din beslutning. Hyg dig med Windows. Det kører jo bare, ikke?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
ARG!!!! UBUNTU!!
Hvis nu du lover ikke at poste her mere, så kan vi sikkert få en admin til at skrive ét sted, at vi har haft en bruger på forum'et som oplevede at Ubuntu var det rene lort, og ikke vil anbefale det til nogen. Jeg vil ligefrem acceptere et banner endda
Jeg tvivler i øvrigt på du har mistet 70GB data fordi du går med din hund.. men det er en anden snak.
Prøv at lave en post ala:
Min pc stod og overførte billeder fra min kamera, og mens jeg er ude og gå tur med hunden går Ubuntu ned. Nu kan jeg ikke længere se den disk hvor alle mine billeder skulle være overført på osv. Min disk er en USB disk. Hvis jeg sætter USB disken til på LIVE CD'en er der ingen problemer.
Sådan fx .. stille og roligt, state dit problem, hvad der skete, og lidt info. som kan hjælpe folk med at finde ud af hvad der er sket.
Jeg tvivler i øvrigt på du har mistet 70GB data fordi du går med din hund.. men det er en anden snak.
Prøv at lave en post ala:
Min pc stod og overførte billeder fra min kamera, og mens jeg er ude og gå tur med hunden går Ubuntu ned. Nu kan jeg ikke længere se den disk hvor alle mine billeder skulle være overført på osv. Min disk er en USB disk. Hvis jeg sætter USB disken til på LIVE CD'en er der ingen problemer.
Sådan fx .. stille og roligt, state dit problem, hvad der skete, og lidt info. som kan hjælpe folk med at finde ud af hvad der er sket.
-
- Geografisk sted: Smørum
ARG!!!! UBUNTU!!
Tja - UBUNTU er nok den nemmeste linux jeg har prøvet. (5 - 6 forskellige gennem årene)
Med lidt hjælp fra dette forum, kører ubuntu faktisk godt.
En af de CD'er jeg tidligere fik tilsendt fra Holland, med 7.04 er lige lagt ind og straks efter opdatering, opgraderet til 7.10
Jeg har altid brugt Partition Magic og Drive Image til at håndtere flere partitioner og backup.
Disse programmer virker ikke til nyere ubuntu men der bruger jeg gparted og norton Ghost 11 (indtil jeg finder en god Linux udgave)
Med lidt hjælp fra dette forum, kører ubuntu faktisk godt.
En af de CD'er jeg tidligere fik tilsendt fra Holland, med 7.04 er lige lagt ind og straks efter opdatering, opgraderet til 7.10
Jeg har altid brugt Partition Magic og Drive Image til at håndtere flere partitioner og backup.
Disse programmer virker ikke til nyere ubuntu men der bruger jeg gparted og norton Ghost 11 (indtil jeg finder en god Linux udgave)
Rigtige mænd tager ikke backup.
-
ARG!!!! UBUNTU!!
Jeg har sagt det jeg ville sige, kan i nyde jeres dejlige "system".
-
- Geografisk sted: Køge
ARG!!!! UBUNTU!!
Det lyder som noget af hardware som har en defekt. Da linux er bedre til at udnytte ens hardware er den også mere følsom over for fejl i hardware.
Eftersom du vil advare folk mod Linux så burde du også advare folk omkring brugen af Windows da jeg kender flere der har massive problemer med deres Windows, specielt Vista. En af mine venner er computer har et mindre Lan show i kælderen med 10 computer (FPS FTW!!1). Kun 3 af dem kunne installere og virker uden problemer med Vista. 5 af dem vil den slet ikke installere Vista overhovedet og 2 af dem har massive problemer.
Ud over det vil jeg ønske dig held og lykke med Windows. Bare pas på viruser, worms, spyware, backdoors, malware, windows security holes, bloatware og programmer man skal punge $$$ ud til for at få et brugbar system. Men fra microsoft må dette betragtes som features
Eftersom du vil advare folk mod Linux så burde du også advare folk omkring brugen af Windows da jeg kender flere der har massive problemer med deres Windows, specielt Vista. En af mine venner er computer har et mindre Lan show i kælderen med 10 computer (FPS FTW!!1). Kun 3 af dem kunne installere og virker uden problemer med Vista. 5 af dem vil den slet ikke installere Vista overhovedet og 2 af dem har massive problemer.
Ud over det vil jeg ønske dig held og lykke med Windows. Bare pas på viruser, worms, spyware, backdoors, malware, windows security holes, bloatware og programmer man skal punge $$$ ud til for at få et brugbar system. Men fra microsoft må dette betragtes som features
-
- Geografisk sted: Århus N
ARG!!!! UBUNTU!!
Ok - nu kan folk godt stoppe den "Ha' det godt på Windows"-snak.
Dette forum er jo beregnet til at hjælpe folk!
Kan du forklare lidt nærmere, hvad der skete? Hvilke programmer havde du åbne, hvad skete der helt præcist, da du kom hjem, og hvilken maskine har du? Hvilken Ubuntu-version bruger/brugte du? Hvilke data er forsvundet?
Måske er dine data ikke væk. Prøv at boot op med en live cd og se, om du kan finde dem igen.
Kan du forklare lidt nærmere, hvad der skete? Hvilke programmer havde du åbne, hvad skete der helt præcist, da du kom hjem, og hvilken maskine har du? Hvilken Ubuntu-version bruger/brugte du? Hvilke data er forsvundet?
Måske er dine data ikke væk. Prøv at boot op med en live cd og se, om du kan finde dem igen.
-
ARG!!!! UBUNTU!!
Wikzo skrev:Ok - nu kan folk godt stoppe den "Ha' det godt på Windows"-snak.
Vi bliver nødt til at mobbe brugere som ham ud
<3
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
ARG!!!! UBUNTU!!
frolle skrev:Wikzo skrev:Ok - nu kan folk godt stoppe den "Ha' det godt på Windows"-snak.
Vi bliver nødt til at mobbe brugere som ham ud
Det var dog usædvanligt tåbeligt sagt. Hvad skete der lige med de værdier Ubuntu står for?
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
ARG!!!! UBUNTU!!
Ja der er Folk som mig der kan lave fuck up med alle OS , og for mig er problemet at jeg laver tig og sager jeg ikke aner noget om , min konne er til XP og kan ikke klare det der Ubuntiu lordt , og jeg skal ikke presse hinde til at køre Ubuntu, men hun bander og svovler da en del over maskinen, jeg har da også mine problemer men da Ubuntu er et valg jeg selv har taget ,tager jeg det med et smil, og det nye 7.10 er nice.
jeg er også inponeret over de gode folk her på forum stor hjælp, Wikzo du er bare top positiv det er for fedt, men ok man skal ikke spile sin tid på noget man ikke brænder for, men jeg syntes daWikzo at du skulle prøve Wikzo´s tip det er da surt at tabe det store arbejde.
jeg er også inponeret over de gode folk her på forum stor hjælp, Wikzo du er bare top positiv det er for fedt, men ok man skal ikke spile sin tid på noget man ikke brænder for, men jeg syntes daWikzo at du skulle prøve Wikzo´s tip det er da surt at tabe det store arbejde.
Senest rettet af Asger 25. okt 2007, 10:41, rettet i alt 1 gang.
Med venlig Hilsen Asger