Går Ubuntu virkelig på standby?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Pazau
IRC nickname: Nicolas
Geografisk sted: Hvidovre, Storkøbenhavn

Går Ubuntu virkelig på standby?

Indlæg af Pazau »

Hej alle.

Jeg har lige fået en gammel Acer Aspire T620 af min klub, der oprindeligt skulle smides ud, men så fik jeg den. :)

Da Windows XP installationen på den var smadret efter en masse gendannelser fra klubbens side af, besluttede jeg mig for at lægge Ubuntu 10.10 på. Det kører skide godt, og fungerer som jeg håbede det ville.

Men jeg har et "problem" med standby. Når jeg beder Ubuntu gå på standby, er det som om at disken skriver en masse, og computeren slukker helt. Tænd-lampen blinker ikke som den gjorde da der var XP på, men slukker blot istedet, og jeg formoder derfor at den går i dvale.

Den reagerer hverken på mus eller tastatur når jeg vil starte den igen, men den starter op igen og fungerer som den skal, når jeg trykker på tænd-knappen.

Denne besked forstærker iøvrigt min mistanke:

Kode: Vælg alt

Nov  6 12:15:31 nicolas-aspire kernel: [ 6618.928817] ACPI handle has no context!

PC'en har 512MB ram, så der burde vel være nok til at den skulle kunne gå på standby. Nogle bud?
HP dv6645eo | AMD Turion64 x2 Mobile Technology TL-58 (1.9 Ghz).
2GB RAM | Nvidia GeForce 7150M | Western Digital 160 GB HDD, 5400 RPM.
Logitech VX Nano for Notebooks | Kingston Datatraveler 2GB.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Går Ubuntu virkelig på standby?

Indlæg af lath »

Kig i Strømstyring fra System indstillinger menuen:

I generelt fanebladet - kan der i Lucid - Ubuntu 10.04 - stå Gå i dvale og Gå i hvile ud for teksten Når hvileknappen trykkes:

Hvis den er på Gå i dvale, og du så vælger hvile - er det måske forklaringen, selv om hvileknappen kan være en fysisk knap eller en tastekombination på en laptop.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Pazau
IRC nickname: Nicolas
Geografisk sted: Hvidovre, Storkøbenhavn

Indlæg af Pazau »

Der intet at komme efter i Strømstyring. Alt er sat som det skal være.
HP dv6645eo | AMD Turion64 x2 Mobile Technology TL-58 (1.9 Ghz).
2GB RAM | Nvidia GeForce 7150M | Western Digital 160 GB HDD, 5400 RPM.
Logitech VX Nano for Notebooks | Kingston Datatraveler 2GB.
Jønse

Indlæg af Jønse »

Pazau skrev:Hej alle.

Jeg har lige fået en gammel Acer Aspire T620 af min klub, der oprindeligt skulle smides ud, men så fik jeg den. :)

Da Windows XP installationen på den var smadret efter en masse gendannelser fra klubbens side af, besluttede jeg mig for at lægge Ubuntu 10.10 på. Det kører skide godt, og fungerer som jeg håbede det ville.

Men jeg har et "problem" med standby. Når jeg beder Ubuntu gå på standby, er det som om at disken skriver en masse, og computeren slukker helt. Tænd-lampen blinker ikke som den gjorde da der var XP på, men slukker blot istedet, og jeg formoder derfor at den går i dvale.

Den reagerer hverken på mus eller tastatur når jeg vil starte den igen, men den starter op igen og fungerer som den skal, når jeg trykker på tænd-knappen.

Denne besked forstærker iøvrigt min mistanke:

Kode: Vælg alt

Nov  6 12:15:31 nicolas-aspire kernel: [ 6618.928817] ACPI handle has no context!

PC'en har 512MB ram, så der burde vel være nok til at den skulle kunne gå på standby. Nogle bud?

Jeg mener at det du beskriver er standard opsætningen for Ubuntu, der ingen blinkende lamper som i Windows. På mine maskiner er det præcist som du beskriver, det er tænd/sluk knappen som skal aktiveres for at komme ud af hviletilstand. :)