reformatere USB nøgle med instalations Ubuntu
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
reformatere USB nøgle med instalations Ubuntu
jeg har lavet en installations USB med Ubuntu 10.04 nu vil jeg gerne formatere den USB og prøve med Ubuntu 9.04 i stedet . jeg kan dog ikke formatere usb nøglen der er ikke tilgang til den funktion...
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: reformatere USB nøgle med instalations Ubuntu
Hvilket værktøj benytter du til at formatere med?
Inde fra system-administration-opret opstartsdisk skulle der gerne være mulighed for at formatere en USB disk hvis du markere den først.
Ellers kan du bruge system-administration-diskenskaber eller gparted.
Inde fra system-administration-opret opstartsdisk skulle der gerne være mulighed for at formatere en USB disk hvis du markere den først.
Ellers kan du bruge system-administration-diskenskaber eller gparted.
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Re: reformatere USB nøgle med instalations Ubuntu
Du behøver heller ikke formatere den. Hvis du markerer alt indhold på den, og trykker SHIFT+DEL når du skal slette dem, bliver filerne slettet permanent uden at blive lagt i USB'ens papirkurv, og derved er hele disken ren igen.
Du kan også gøre som Ajenbo foreslår, og du kan endda også bare højreklikke på USB-ikonet på skrivebordet og vælge "Formatér..."
Men hvad mener du helt præcis med, at der ikke er "tilgang til den funktion"? Hvorhenne er der ikke det?
Du kan også gøre som Ajenbo foreslår, og du kan endda også bare højreklikke på USB-ikonet på skrivebordet og vælge "Formatér..."
Men hvad mener du helt præcis med, at der ikke er "tilgang til den funktion"? Hvorhenne er der ikke det?