afinstallere ubuntu :(
-
-
- Geografisk sted: Køge
gksudo brugers når man åbner gui/frontend applikationer ellers kan man ødelægge permission på det pågælende program.
Du vil se mange bruge sudo gedit <path>/<file>
men de løber en risiko.
det rigtige er gksudo gedit <path>/<file>
Du vil se mange bruge sudo gedit <path>/<file>
men de løber en risiko.
det rigtige er gksudo gedit <path>/<file>
-
afinstallere Ubuntu
Jeg kan godt forstå at Groggy blev træt af Ubuntu.Jeg har brugt hele julen på at få mit lydkort til at fungere på en Zepto 3215. Det er ikke lykkedes endnu.
Nu har jeg brugt en aften på at installere Windows XP i stedet for. Det er heller ikke lykkedes.
Er der ikke en der kan give mig en enkel løsning på det?
Jeg har ikke helt opgivet Ubuntu, og jeg vil installere det på min stationære i håb om at forstå det.
Jeg mangler bare noget der fungerer her og nu.
v.h.
Henning
Nu har jeg brugt en aften på at installere Windows XP i stedet for. Det er heller ikke lykkedes.
Er der ikke en der kan give mig en enkel løsning på det?
Jeg har ikke helt opgivet Ubuntu, og jeg vil installere det på min stationære i håb om at forstå det.
Jeg mangler bare noget der fungerer her og nu.
v.h.
Henning
-
Hej kan godt forstå din frustration, hvis du engang får mod på Ubuntu igen så har forsøgt at poste en løsning til lyd problemet på en del Zepto computere.
Se http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=10280#10280
Se http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=10280#10280
-
kan ikke fjerne Ubuntu ..........
Før jul fik jeg en ny bærbar uden styresystem. Jeg lagde Ubuntu 7.10 ind på den. Der er altså ingen Windows på den.
Nu har jeg brugt 14 dage på at slippe af med Ubuntu. Det er ikke lykkedes endnu. Når jeg prøver at boote fra cd'en med Windows XP, får jeg at vide, at der ikke er nogen harddisk.
Er der virkelig ikke bare én, som kan hjælpe mig med at slippe af med Ubuntu, således at jeg kan få installeret Windows?
m.v.h. Henning
Nu har jeg brugt 14 dage på at slippe af med Ubuntu. Det er ikke lykkedes endnu. Når jeg prøver at boote fra cd'en med Windows XP, får jeg at vide, at der ikke er nogen harddisk.
Er der virkelig ikke bare én, som kan hjælpe mig med at slippe af med Ubuntu, således at jeg kan få installeret Windows?
m.v.h. Henning
-
- Geografisk sted: Odense
Re: kan ikke fjerne Ubuntu ..........
Henning skrev:Før jul fik jeg en ny bærbar uden styresystem. Jeg lagde Ubuntu 7.10 ind på den. Der er altså ingen Windows på den.
m.v.h. Henning
Hej Henning
Det er ikke Ubuntu der er den stygge ulv her. Hvis du booter på din windows-cd, og den ikke kan finde din harddisk, så mener jeg det noget i din bios-indstilling som nok skal ses efter. Har du ikke en form for support på maskinen, måske kan du ringe og få dem til at guide dig til installation af windows.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214
-
må indrømme at det lyder underligt at din windows installation ikke kan se din harddisk
Hvis du vil have slettet din ubuntu kan, starte en live-cd op med ubuntu og starte gparted. Går ind i system-->preferencer-->partion editor. Det er et program der minder om partition magic. Her skulle der være mulighed for at formatere harddisken. De forskellige partitioner skal måske først unmountes, hvilket der er mulighed for hvis du højre klikker på dem.
Det skal lige siges, at jeg ikke tror, det er det som er galt, men har du ikke mulighed for at få noget support, der hvor du har købt din Windows? Eller hos Microsoft, man må vel kunne kræve noget, når man nu smider penge efter "skidtet".
Hvis du vil have slettet din ubuntu kan, starte en live-cd op med ubuntu og starte gparted. Går ind i system-->preferencer-->partion editor. Det er et program der minder om partition magic. Her skulle der være mulighed for at formatere harddisken. De forskellige partitioner skal måske først unmountes, hvilket der er mulighed for hvis du højre klikker på dem.
Det skal lige siges, at jeg ikke tror, det er det som er galt, men har du ikke mulighed for at få noget support, der hvor du har købt din Windows? Eller hos Microsoft, man må vel kunne kræve noget, når man nu smider penge efter "skidtet".
Oversigt over guider/How to's http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=1774
Guide til Ubuntu
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=55
Guide til Ubuntu
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=55
-
@ Henning Uden at skulle sige det med sikkerhed er det da nok som med min Fordi det er SCSI HD du har i, de er en Pain In the A** at faa til at funger, du ser den skriver Pres f6 naar du ligger Xp ind, saa haaber jeg du har dine driver til at ligge paa en diskette der fulgte med, Samt at du har diskettedrev i din bærbare, modsat mig... :-l
Hej.Jeg ved godt at det måske ikke er det men er der ikke noget om at xp ikke kan se ext 3.Jeg har prøvet at det nødvendigt at formatere i nfts for at installere xp.
-
Groggy skrev:Har været inde og vælge serie 8 (har et Nvidia GT8600).
Jeg har selv 8600 GT og Ubuntu 7.10 fandt selv driveren.
Når en tråd er løst så marker den løst