hej
har en disk der gik død, med ubuntu 9.04 har prøvet gparted og testdisk uden resultat, er der andre programmer jeg kan bruge, disken er 64 bit
Død diskt Løst
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Død disk
micprop skrev:hej
har en disk der gik død, med ubuntu 9.04 har prøvet gparted og testdisk uden resultat, er der andre programmer jeg kan bruge, disken er 64 bit
hvi de 2 programmer ikke kan se disken, så er der nok ikke meget held med andre programmer heller.
med disken er 64 bit mener du vel at det styresystem der var på disken var et 64 bit os. det har intet med disken som sådan at gøre. den er formateret i ntfs, fat16/fat32, ext3, ext4 eller et lignende filsystem
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvordan ser den ud for dig i gparted og testdisk? eller bare normalt pǻ computeren?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg formoder du fik løst dit problem http://www.linuxin.dk/node/17477#new
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Nej det fik jeg ikke, tog den ud af kassen og satte den sammen med en anden disk, parted magic kan se disken og lave et tjek på den, installerede ubuntu 10.10 på den anden disk ingen problemer, men ved genstart kommer den og fortæller at der ingen boot fil er og no sush dir. og en hel masse sifre og disken er død det er sket 2 gange.
har på nettet fundet photorec og testdisk, de virker godt på nogle af mine diske, når jeg så får dem overført til min usb nøgle og prøver at åbne de mapper så får jeg at vide at jeg ikke ejer mappen og kan derfor ikke se indholdet, i egenskaber og rettigheder kan der ikke rettes noget alt er gråt, hvordan ser jeg indholdet at de mapper
-
- Admin
Navigere til mappen i terminalen og skriv
Ditnavn skal selvfølge rettes til dit brugernavn.
Kode: Vælg alt
sudo chown -R ditnavn *
Ditnavn skal selvfølge rettes til dit brugernavn.
Hej
Den kommer ud og fortæller at det er forkert kommando sudo chown -R mitnavn, og manglende operand efter mitnavn, ????
Den kommer ud og fortæller at det er forkert kommando sudo chown -R mitnavn, og manglende operand efter mitnavn, ????
-
- Admin
Glemte du *?
photorec virker godt men kan man få den til at kun hente jpg filer ud, det er lidt underligt at den bruger mest tid på at finde txt filer.