Sort skærm under install

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Norspang
IRC nickname: Norspang

Sort skærm under install

Indlæg af Norspang »

Jeg er ved at lægge ubuntu 10.04 på en packardbell easynote men bliver ved med at få sort skærm under installationen og n er det jeg spør hvad gør jeg så har set noget med at skulle tilføje vag=771 men har ingen anelse om hvordan jeg gør.

På forhånd tak for hjælpen
Niels
Norspang

Re: Sort skærm under install

Indlæg af Norspang »

Nu har jeg fundet ud af hvordan jeg fik vag=771 ind men det virker stadig ikke så tager gerne i mod råd :-)
Blfriis
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Blfriis »

Norspang skrev:Nu har jeg fundet ud af hvordan jeg fik vag=771 ind men det virker stadig ikke så tager gerne i mod råd :-)
når jeg skal installere på min maskine skal jeg gøre det i nomodeset.Når jeg har bootet op på skiven og skal vælge installer eller prøv skal jeg først vælge nomodeset.Jeg husker ikke lige om det er f5 eller f6 man skal trykke for at vælge
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
Norspang

Indlæg af Norspang »

Nu har jeg prøvet det også. Jeg har prøvet at installere en xp og en win 7 men computeren hænger, det virker som om det er når den skal arbejde med hd den stopper. Har prøvet at køre live cd uden hd, skiftet ram og wifi kort men intet hjælper. Måske jeg bar skulle erklære den død, eller?
Blfriis
IRC nickname: blfriis
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Blfriis »

jeg tør ikke sige om den er død men hvis du kan køre den fra live cd'n og hvis du så (når den er startet op)kan gå i system - administration - diskredskab og kan finde den rigtige HD og mounte den. kan du måske klikker på smart data,så kan den muligvis fortælle om HD er stået af.. ellers må vi håbe der er en mere proffessionel der kan hjælpe..
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Norspang skrev:Nu har jeg fundet ud af hvordan jeg fik vag=771 ind men det virker stadig ikke så tager gerne i mod råd :-)

Det skulle hvis være vga=771 ikke vag=771