Vi tager lige igen med USB pen og installation (LØST)

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Viborg
Geografisk sted: Aars

Vi tager lige igen med USB pen og installation (LØST)

Indlæg af Viborg »

Jeg har søgt meget herinde og fået en del svar belyst, men stadig sidder jeg tilbage med følelsen "hvordan?"

Baggrund:

Jeg vil lave en dualboot mellem Win7 og Ubuntu 10.10

Installationen af Ubuntu skal forgå fra en USB pen og jeg har læst at jeg skal først sætte maskinen(Lenovo 3000 N200) op til at boote fra en USB port, gennem BIOS systemet og derefter går det slag i slag.

Jeg tænker på om jeg bare skal lægge .iso filen på USB pennen og derefter starte maskinen op? eller skal der lige laves noget inden jeg går i gang?
Senest rettet af Viborg 28. okt 2010, 17:32, rettet i alt 1 gang.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Vi tager lige igen med USB pen og installation

Indlæg af AJenbo »

En iso fil er et billed af en cd. Den skal der for brændes til en cd som et billed (obs ikke foto) og ikke en fil.

I tilfældet med USB findes der værktøjer til at pakke en iso ud på en USB og lave de nødvendige ændringer ved USB og Ubuntu installationen for at det virker fra USB istedet for en cd.
Hvis du vil gøre det fra en windows maskine kan du bruge følgende program til at lave overførslen til USB.
http://www.pendrivelinux.com/downloads/ ... taller.exe
Programmet er på engelsk men skulle være let at finde ud af.
bagger

Indlæg af bagger »

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at inde på Ubuntus download side : http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download findes en udmærket og pædagogisk vejledning til at danne en USB-pen.

Mvh Bjørn
Viborg
Geografisk sted: Aars

Indlæg af Viborg »

Jeg takker for hjælpen