Hej alle!
Jeg kan ikke rigtig gennemskue, om det er det rigtige forum, men jeg prøver.
Jeg har under brug af windows været meget glad for programmet Fast Stone Image Viewer, men det findes ikke i en linux udgave. Jeg synes at have hørt noget om, at man kan køre windows-programmer indenfor Ubuntu. Er det rigtig forstået og hvis ja, hvordan gør man så?
Med venlig hilsen
Henning
windows programmer i ubuntu Løst!
-
windows programmer i ubuntu Løst!
Senest rettet af heru 25. okt 2010, 19:19, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: windows programmer i ubuntu
Du skal installere et kompatibilitets lag, normalt bruges Wine som kan findes i softwarecenteret. Der efter skulle det være nogen lunde lige til at køre windows programmer (nogle vil ikke virke).
-
Re: windows programmer i ubuntu
Tak for hjælpen.
Det gik uden besvær med at få installeret Wine og dernæst Fast Stone Image Viewer. . Måske virker sidstnævnte program ikke helt så godt i denne opsætning, men nu kan jeg da prøve det af og samtidig ved jeg, hvordan jeg skal forholde mig, hvis jeg mangler andre Windows programmer.
Venlig hilsen
Henning
Det gik uden besvær med at få installeret Wine og dernæst Fast Stone Image Viewer. . Måske virker sidstnævnte program ikke helt så godt i denne opsætning, men nu kan jeg da prøve det af og samtidig ved jeg, hvordan jeg skal forholde mig, hvis jeg mangler andre Windows programmer.
Venlig hilsen
Henning