Intet højre klik i 10.10
-
- IRC nickname: ulrik
Intet højre klik i 10.10
Efter opgradering til 10.10 virker højre klik pludselig ikke længere, således at jeg ikke kan slette kopiere eller klippe filer. Det gælder dog kun filer på harddisken. På filer på en USB fungerer det som det skal. Flere forsøg på geninstallering af systemfilerne fra en startdisk har ikke hjulpet.
-
- IRC nickname: tuxx
- Geografisk sted: Syddanmark
Re: Intet højre klik i 10.10
Det er ikke noget jeg har oplevet min 10.10 gennem VBox.
Bortset fra det kan du jo altid klippe/klistre. Brug tastaturet
Bortset fra det kan du jo altid klippe/klistre. Brug tastaturet
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Er det netbook edition?
-
AJenbo skrev:Er det netbook edition?
Ja, og det hjælper ikke at bruge tastaturet, som det er blevet foreslået, for det virker heller ikke. Jeg kan tilføje, at hvis jeg ikke installerer, men blot prøver Ubuntu fra USB nøglen, og oprettet et dokument og gemmer det, virker højre klikket heller ikke. Det synes at vise, at det ikke er selve installationen, det er galt med, men noget i programmet. Jeg har derfor to gange oprettet en startdisk, men lige lidt har det hjulpet.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
ulrikjensen skrev:AJenbo skrev:Er det netbook edition?
Ja, og det hjælper ikke at bruge tastaturet, som det er blevet foreslået, for det virker heller ikke. Jeg kan tilføje, at hvis jeg ikke installerer, men blot prøver Ubuntu fra USB nøglen, og oprettet et dokument og gemmer det, virker højre klikket heller ikke. Det synes at vise, at det ikke er selve installationen, det er galt med, men noget i programmet. Jeg har derfor to gange oprettet en startdisk, men lige lidt har det hjulpet.
hvis det er netbook, så vil jeg anbefale dig at prøve t lave en live-usb med den almindelige ubuntu 10.10 32 bit, og se om problemet også eksisterer i denne. For her ved jeg at det skal virke. på den måde kan vi se om det er din hardware eller om det er noget opsætning i din nuværende install der gør det.
-
soundpartner skrev:ulrikjensen skrev:AJenbo skrev:Er det netbook edition?
hvis det er netbook, så vil jeg anbefale dig at prøve t lave en live-usb med den almindelige ubuntu 10.10 32 bit, og se om problemet også eksisterer i denne. For her ved jeg at det skal virke. på den måde kan vi se om det er din hardware eller om det er noget opsætning i din nuværende install der gør det.
Desktop versionen virker, som den skal, så der må som antaget være tale om en software fejl, som tilsyneladende kun opstår på min netbook.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Du kan fejlmælde problemet her:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+filebug
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+filebug