Forkerte partitioner?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Accroft
IRC nickname: Accroft

Re: Forkerte partitioner?

Indlæg af Accroft »

ubuntu er IKKE windows.

ubuntu er opensource lige pånær nogle meget få ting (java, drivers til hardware som producenter selv står for, osv) så længe det er microsofts opfindelse, og så længe microsoft ikke vil dele deres opfindelse så er der intet som vi som linux-folk kan gøre.
Faktisk er eneste mulighed at prøve at genopfinde det som microsoft har lavet, og så håbe at det forøvrigt ikke er lavet på samme måde som microsoft har (for ikke at bryde microsofts patenter)

Det ved jeg (: Men sæt dig i en person, som ikke ved meget om computere's sted. ville vedkommende begynde at gøre det i 2. link?
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Accroft skrev:
ubuntu er IKKE windows.

ubuntu er opensource lige pånær nogle meget få ting (java, drivers til hardware som producenter selv står for, osv) så længe det er microsofts opfindelse, og så længe microsoft ikke vil dele deres opfindelse så er der intet som vi som linux-folk kan gøre.
Faktisk er eneste mulighed at prøve at genopfinde det som microsoft har lavet, og så håbe at det forøvrigt ikke er lavet på samme måde som microsoft har (for ikke at bryde microsofts patenter)

Det ved jeg (: Men sæt dig i en person, som ikke ved meget om computere's sted. ville vedkommende begynde at gøre det i 2. link?

en klog mand har en gang udtalt følgende:
folk er usle tåber

det er vores opgave at oplyse folk, og så er det deres eget valg.
når du har valgt ubuntu, så må det være i jagten på noget der er bedre end det du kender fra windows. for at være bedre skal det også være anderledes. hvis du søger noget der er bedre, men forventer det samme så vil din søgen kun resultere i frustrationer.
er du ikke inforstået med anderledes, så skal du bruge dit frie valg igen og vælge windows da det i sidste ende er det du vil have det bedst med
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Accroft skrev:
Jeg er ikke klar over hvilken type recovery der er tale om så det kan jeg ikke svare på.

Jeg snakker om gendannelse til fabriksindstillinger med System recovery, som stort set ligger på alle maskiner i dag.

Personligt køber jeg ikke maskiner med windows præ installeret, men ud over det variere de her recovery funktioner fra producent til producent.
Hvis recovery selv er inden i den dynamiske disk vil den nok ikke kunne ændre på det, og alt efter hvordan den er lavet er det heller ikke sikkert den vil virke (hvis den ikke under støtter dynamiske diske).

Accroft skrev:
Det skulle stadig være muligt for dig at bruge link2 til at opnå det du vil, jeg skal ikke ude lukke at der kan opstå komplikationer, så sør for backup og hav en windows cd ved hånden så du kan genoprette bootloader.

Fint nok. Må lige se om jeg får tid til det. Kan bare ikke lade være med at tænke på, at det er da sådan noget her, som gør folk ikke skifter? ;) Windows virker jo..

Jeg kan godt se din pointe, men vender man det om så vil Windows også bare stå uforstående over for et LVM som er linuxes svar på dynamiske diske. Mange folk vælger også at forsøge at skifte når deres windows ikke virker, hvilket vel også er et godt tidspunkt at prøve noget nyt :)
Accroft
IRC nickname: Accroft

Indlæg af Accroft »

Quote:
folk er usle tåber

når du har valgt ubuntu, så må det være i jagten på noget der er bedre end det du kender fra windows. for at være bedre skal det også være anderledes. hvis du søger noget der er bedre, men forventer det samme så vil din søgen kun resultere i frustrationer.
er du ikke inforstået med anderledes, så skal du bruge dit frie valg igen og vælge windows da det i sidste ende er det du vil have det bedst med
Accroft skrev:
ubuntu er IKKE windows.

folk er usle tåber

Good point.. Men jeg ved bare ikke om jeg har tid til denne operation.. Ser ud til at tage længere tid.

Jeg kan godt se din pointe, men vender man det om så vil Windows også bare stå uforstående over for et LVM som er linuxes svar på dynamiske diske. Mange folk vælger også at forsøge at skifte når deres windows ikke virker, hvilket vel også er et godt tidspunkt at prøve noget nyt :)

Mjaaah.. Men det gør de ikk ;) Det er svært at få folk til det.