På serveren herhjemme har jeg installeret en web-baseret videodatabase, med en liste over alle vores dvd-film, men her til aften har jeg været nødt til at slukke serveren et par minuter så strømstikket kunne flyttes over i en anden stikdåse, og da jeg startede op igen og ville gå ind i databasen, som ligger på adressen server.local/videodb, popper der en box frem med om jeg vil downloade phtml filen.
Via Google har jeg kunne finde frem til at det er index.php som Firefox ser som en phtml-fil.
Min kæreste som også bruger Firefox, bare i Windows, siger at der hos hende står at server.local ikke kan findes.
Jeg har iøvrigt også forsøgt i Seamonkey, som også vil downloade phtml-filen.
Jeg har forsøgt at genstarte apache og mysql serverne, samt selve serveren igen, men intet har hjulpet.
Programmer som Transmission-daemon, som også er installeret på serveren, kan jeg sagtens få forbindelse til via Transmission Remote Gui, så der er en forbindelse til serveren.
Hvad pokker sker der lige?
Firefox vil downloade phtml-fil?
-
- Geografisk sted: Albertslund
Firefox vil downloade phtml-fil?
Hilsen Kenny
-
- Geografisk sted: Albertslund
Re: Firefox vil downloade phtml-fil? [LØST]
Problemet blev løst ved at jeg installerede pakkerne php5 og php5-mysql.
Men det undrer mig at det har virket siden serveren blev sat op for 1½ uge siden og pludseligt ikke virkede her til aften før ovenstående pakker blev installeret.
Men det undrer mig at det har virket siden serveren blev sat op for 1½ uge siden og pludseligt ikke virkede her til aften før ovenstående pakker blev installeret.
Hilsen Kenny