Jeg har fået en ny harddisk i min Compac PC
det er en gammel fætter
pentium 4 processor 1500 MHz med 768 MB hukommelse
En kollega fortalte mig at jeg bare skulle brænde en ubuntu CD og isætte den så havde jeg en ny instalation i løbet af en halv time, men nej........... det er 10.04 nu har jeg downloadet 10.10 men har ikke flere CD'er men dem får jeg i morgen tidlig )
Nogle gode råd?
Vh per
ny instalation men min PC melder non-system dick or disk err
-
- IRC nickname: alfi
-
Re: ny instalation men min PC melder non-system dick or disk err
Jeg glemte hvis at sige at den nye HD er helt tom!!!
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
alfi skrev:En kollega fortalte mig at jeg bare skulle brænde en ubuntu CD og isætte den så havde jeg en ny instalation i løbet af en halv time, men nej..........
Du skal indsætte CDen og boote fra den ved enten at ændre boot-rækkefølge i BIOS, eller trykke på en bestemt tast, og trykke på det tal der svarer til dit CD/DVD-drev.
Du kan nogle gange ikke vælge at boote fra CDen, hvis CDen ikke er i drevet før du går ind i BIOS menuen,
Hvordan du præcist gør afhænger af din BIOS, Kig på skærmen. Kig efter at du kan trykke DEL tasten eller en af tasterne fra F1 til F12.
Kommer der kun et billede op skal du måske trykke på ESC taten eller DEl eller mellemrums tasten.
alfi skrev:Jeg glemte hvis at sige at den nye HD er helt tom!!!
Fint at den er tom, så fortæller du bare ubuntus installationsprogram at den skal tage hele disken.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det kan også lade sig gøre at lægge det på en usb disk istedet for en cd, det kan dog være en lille smulge besværliger at starte fra.
Hvis du vil have en hurtiger cpu så har jeg en 2.8 ghz p4 liggende
Hvis du vil have en hurtiger cpu så har jeg en 2.8 ghz p4 liggende
-
Tak for hjælpen
Nu kører den!! jeg havde brændt iso filen direkte på disken vi XP og da jeg fik brændt en ny image fil med nero ja så gik det jo straks meget bedre.
Nu kører den!! jeg havde brændt iso filen direkte på disken vi XP og da jeg fik brændt en ny image fil med nero ja så gik det jo straks meget bedre.
-
tak for bud om ny CPU, men det er til svigermor på +70 som lægger kabale og tjekker billedbladet.dk så den anden er ok