Hej med Jer
Endnu engang kaster jeg mig ud i at forsøge Ubuntu og endnu engang dukker der spørgsmål op
Jeg har installeret 10.10 og har et par problemer:
Hardware drivers: Jeg mangler menu punktet "Hardware drivers" i System - Administration - , så jeg kan ikke slå de "ekstra" drivere til jf. forskellige guides.
Skype: Jeg kan ikke installere skype, når jeg prøver gennem software centeret kan jeg trykke installer - den spørger til koden og så sker der ikke mere... Så kan jeg efter et øjeblik trykke installer igen og det gentager sig.
Java: Hvordan installerer jeg java? Jeg kan kun se openjava i software center, men vil gerne have det "rigtige"...
På forhånd tak for hjælpen
Et par spørgsmål / hardware drivers, Skype og java
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Et par spørgsmål / hardware drivers, Skype og java
"Hardware drivers" er omdøbt til "Yderligere drivere"
For at installere skype og sun-java-plugin skal du aktivere partner arkivet.
programmer-ubuntu softwarecenter-rediger-softwarekilder-andet software, sæt hak ud for Canonical-partner.
For at installere skype og sun-java-plugin skal du aktivere partner arkivet.
programmer-ubuntu softwarecenter-rediger-softwarekilder-andet software, sæt hak ud for Canonical-partner.
-
Tak for hjælpen - Java er nu inde...
Ang. drivers siger den at der ikke er nogle på mit system - har 10.10 ændret nogle ting omkring ATI drivers? For sidste gang jeg installerede, kunne jeg godt vælge nogle andre drivere derinde...
Skype er jeg ikke helt nået til endnu
Ang. drivers siger den at der ikke er nogle på mit system - har 10.10 ændret nogle ting omkring ATI drivers? For sidste gang jeg installerede, kunne jeg godt vælge nogle andre drivere derinde...
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Spoock skrev:Tak for hjælpen - Java er nu inde...
Det er ikke en fejl hvis der ikke er noget at installere fra "Yderlige Drivere".
Det betyder at alle dine driver er Open Source - og at der dermed ikke der er properitær=ikke-open souce=lukket kode drivers at installere fra "Yderligere Drivere".
Så er der kun Skype tilbage ...
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis du har et ATI kont før hd serien er der nu kun den åbne driver, tilgengæld er denne nu kommet så langt at basal 3d acceleration bør virke.
-
Det forklarer det jo - tak for hjælpen