Asus eee 1215n (løst)

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Kofoed
IRC nickname: Kofoed
Geografisk sted: København

Asus eee 1215n (løst)

Indlæg af Kofoed »

Jeg overvejerat købe en Asus eee 1215n. Jeg er dog lidt usikker på denne maskine da jeg har læst mig til at der kan være problemer med grafik og netværk - i hvert fald med 10.04, har ikke kunnet finde noget på 10.10 efter frigivelsen. Er der nogen der har erfaringer med denne maskine?
http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=HrglRhH8D60Rmlv3

På forhånd tak
Senest rettet af Kofoed 25. okt 2010, 19:10, rettet i alt 1 gang.
zob
Redaktør

Re: Asus eee 1215n

Indlæg af zob »

Du har set denne her?:
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport ... PC%201215N
Og du kan kikke lidt i denne søgning:
http://ubuntuforums.org/search.php?searchid=76779684

Men den er vist ret ny, så der er nok ikke så mange der har gjort sig erfaringer endnu. Den ser ellers lækker ud, må jeg sige. Og vel egenlig en fornuftig pris omkring 4.000,-
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

I 10.10 er det begyndede arbejde for at kunne skifte mellem kortne blevet gjort men pt. virker det kun med ATI kort, og denne er med Nvidia. Dog kan det lade sig gøre at skifte hvis man genstarter og skifter det i BIOS.
Kofoed

Indlæg af Kofoed »

@zob: Tak for links. Det første havde jeg fundet og var bl.a. grunden til at jeg er blevet usikker på den maskine. Men ja den ser ret lækker ud. Min kone har forgængeren til den (1201n), hvilket gjorde jeg blev ret hooked på den nye model. Ret hurtig lækker størrelse.

AJenbo skrev:I 10.10 er det begyndede arbejde for at kunne skifte mellem kortne blevet gjort men pt. virker det kun med ATI kort, og denne er med Nvidia. Dog kan det lade sig gøre at skifte hvis man genstarter og skifter det i BIOS.

Det var også det jeg så småt var kommet frem til. Jeg har også læst det med at skifte det i BIOS, men der halter min tekniske viden en del. Hvordan gøre det?

I øvrigt vil den kunne køre Ubuntu Desktop eller kun netbook? Så vidt jeg kan se på dens specifikationer svarer det det til desktop, selvom den kaldes en netbook.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Der er ikke forskel i kravene til specifikationerne på ubuntu desktop og ubuntu netbook. Du kan vælge frit. De fleste har indtil videre foretrukket desktop - især når skærmen bliver større en 9". Men den nye netbook begynder at se ret fancy ud, men jeg tror mest det er til folk med mindre skærme end den der.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Faktisk kræver netbook edition at du kan køre med 3d acceleration :roll: Men ja det er meningen det skal køre på små skærme.
Kofoed

Indlæg af Kofoed »

Jeg takker for hjælpen. Overvejer stadig om det skal være min næste computer.