Konvertering af mst- og mp4-filer

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Svante

Konvertering af mst- og mp4-filer

Indlæg af Svante »

Jeg har nogle mst- og mp4-filer, som jeg gerne vil have formateret til f.eks. avi.
Årsagen er, at Rapid Photo Downloader p.t. ikke kan importere mst- og mp4-filer.
De er optaget i Fuld HD og HD. Er det muligt at konvertere uden at miste kvalitet? Dvs. beholde den høje opløsning?
Hvilket program vil I anbefale til opgaven.
Senest rettet af Svante 28. okt 2010, 19:57, rettet i alt 1 gang.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Konvertering af mst- og mp4-filer

Indlæg af AJenbo »

Hvis du bruger avidemux burde du kunne konvatere den til avi også uden at omkode videoen og miste kvalitet på den konto. Men så er spørgsmålet om det program du bruger kan læse video codecet.
Svante

Indlæg af Svante »

Jeg har installeret programmet og hentet den første video ind, men hvordan gemmer man i i et andet format.
Hvis jeg klikker på 'Save' laver den kun en lille fil, jeg ikke kan bruge til noget.

Hvis nogen har kendskab til et værktøj, der kan tage flere i et hug, ville det være rart. Jeg har ret mange, som skal konverteres.
Svante

Indlæg af Svante »

Ingen yderligere kommentarer???
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Tillykke - du har købt et dejligt produkt fra SONY, hvis filformat tilfældigvis kun kan åbnes af SONY's egne programmer.

Sorry - er lidt hård, men har flere gange haft ulykkelige elever der ikke kunne bruge deres flotte optagelser fordi SONY's telefoner nægtede at exportere dem. Jeg har endnu fundet en løsning.

lukkede/proporitære formater formater er og bliver noget LORT!

Så hvis du finder en løsning så sig endelig til.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Kan du afspille videoerne og i hvilket programmer?
Svante

Indlæg af Svante »

Jeg kan afspille dem med både Totem og VLC.
MST-filerne er lidt mærkelige, da informationen om deres længde ser lidt underlig ud.
Jeg har skrevet sammen med ham, som har udviklet Rapid Photo Downloader, og problemet med MP4-filerne er løst.
Tilbage står så MST-filerne.