Jeg kan ikke få min ps 3 til at gå på nettet med ubuntu 7.10, har lige haft yellow dog på den, og der virkede det med det samme. Den er forbundet med kabel til en router hvor der er net på.
Der ud over kan jeg ikke vælge anden opløsning en 576x480 (tror jeg nok det var) inde i resolution settings, eller skifte den til andet en 75 herts.
Den er sat til at HDTV der kan vise 720p, 1800I, 1800p
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt da jeg er helt ny til linux, og at det ser lovende ud ellers
opløsning og internet på PS3
-
- Geografisk sted: storvode
-
Jeg kender ikke rigtigt noget til PS3 .. men jeg ved at den nye Ubuntu 7.10 har 2 steder, hvor man kan stille på opløsningen.
System -> Administration -> Screen and Graphics.
Her er årsagen til dit problem måske at den ikke kan genkende din skærm ?
System -> Preferences -> Screen resolution er det andet sted.
Prøv at eksperimentere lidt med det.
System -> Administration -> Screen and Graphics.
Her er årsagen til dit problem måske at den ikke kan genkende din skærm ?
System -> Preferences -> Screen resolution er det andet sted.
Prøv at eksperimentere lidt med det.
-
når jeg går ind i: System -> Administration -> Screen and Graphics. spørger linux om administrator koden, da jeg ikke far oplyst andre koder til systemet en den jeg bruger til log in, går jeg ud fra et det er den jeg skal bruge. Men efter jeg har indtastet den sker der intet, prøver jeg igen viser den bare screen and graphics i bjælken i bunden i ca 5 sek. før det forsvinder, og så sker der ikke mere
I System -> Preferences -> Screen resolution kan jeg se hvad opløsning den kører med, men har ikke andre valgmuligheder at skifte med
I System -> Preferences -> Screen resolution kan jeg se hvad opløsning den kører med, men har ikke andre valgmuligheder at skifte med
-
Ja passwordet er det password du oprettede på din bruger under install.
Hm.. ja, jeg er så lidt blankt på hvad du siger nu.. sry.
Hm.. ja, jeg er så lidt blankt på hvad du siger nu.. sry.
-
det jeg mener er, at jeg ikke kan komme ind i screen and Graphics. den vil ikke åbne vinduet
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Prøv om du kan starte programmet til Brugere og Grupper. System>Administration>Users & Groups. Her skal du markere den bruger, du er logget ind med, vælge Edit, og kontrollere at brugeren er givet rettigheder til at administrere systemet. Det lyder ikke til at være tilfældet her. Normalt kræver denne funktion IKKE en adgangskode for almindelige brugere. Måske er det anderledes i PS3 udgaven af Ubuntu, men det tror jeg ikke. Alle brugere skal kunne skifte opløsning på systemet, også uden at være administrator. Det samme gør sig sikkert gældende for adgangen til nettet. Her skal du derimod være administrator for at ændre indstillinger, eller afgive root password. Det ser ud til at der er sket en eller anden fejl under installationen, for de fejl du nævner tyder på at indstillingen, som giver dig ret til at udføre administrative opgaver ikke er gældende for den bruger du logger ind som.
Når du alligevel er i gang med at kontrollere rettighederne for den bruger, bør du sikre dig, at der ikke også mangler rettigheder til at tilgå nettet. Dette giver du ved at sætte flueben ud for rettigheden.
Når du alligevel er i gang med at kontrollere rettighederne for den bruger, bør du sikre dig, at der ikke også mangler rettigheder til at tilgå nettet. Dette giver du ved at sætte flueben ud for rettigheden.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
det jeg har læst mig til, som værende det store prblem med grafiken på ps3 med ubuntu er, at sony ikke har frigivet driveren til 3D akselerator/grafikkort.
men det er ikke så vigtigt for mig da jeg udelukket har instaleret ubuntu for at lave "medie center" og kunne gå på nettet nede i stuen.
jeg har haft ændret indstillingerne for trådløst netværk, i går. Hvilket gav mig internet i ca ½ time. Men så forsvandt det igen.
Jeg enabeld rouming. og valgte at den automatisk skulle hente ip adresse osv.
man sidder ved en windovs pc lige nu så går lige ned og prøver det foreslået
men det er ikke så vigtigt for mig da jeg udelukket har instaleret ubuntu for at lave "medie center" og kunne gå på nettet nede i stuen.
jeg har haft ændret indstillingerne for trådløst netværk, i går. Hvilket gav mig internet i ca ½ time. Men så forsvandt det igen.
Jeg enabeld rouming. og valgte at den automatisk skulle hente ip adresse osv.
man sidder ved en windovs pc lige nu så går lige ned og prøver det foreslået
-
ja jeg har retigheder til det hele og kan stadig ikke!