Wireless network authentication konflikter med mobil bredbån

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
mimeini
IRC nickname: mimeini

Wireless network authentication konflikter med mobil bredbån

Indlæg af mimeini »

#ubuntu (10.04)
Jeg har fået min kones laptop til at spille fint med ununtu 10.04 og mobil bredbånd fra CBB. Men der sker noget hø. På et tidspunkt har en af os ved en fej kommet til at klikke et af de trådløse netværk i nærheden og fået en "Authentication required by wireless network" dialog. Den skal jeg jo slet ikke bruge til noget, men den vil ikke bar gå væk. Hver gang vi booter maskinen så komme den dialog op som det først og når vi klikke cancel går den ikke ordentligt væk. Jeg er nød til at åbne en terminal og køre usb_modswich og lsusb for overhoved at få adgang til mobil forbindelsen. Hvordan kan jeg deaktivere den der wirless network dialog eller få den til at søge mobilbredbåndet som default forbindelse? Jeg skal bare have det der wireles network til at holde op med heletiden at springe frem og forstyrre det hele. Kan nogen hjælpe?

Mvh
Mikkel
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Wireless network authentication konflikter med mobil bredbån

Indlæg af soundpartner »

mimeini skrev:#ubuntu (10.04)
Jeg har fået min kones laptop til at spille fint med ununtu 10.04 og mobil bredbånd fra CBB. Men der sker noget hø. På et tidspunkt har en af os ved en fej kommet til at klikke et af de trådløse netværk i nærheden og fået en "Authentication required by wireless network" dialog. Den skal jeg jo slet ikke bruge til noget, men den vil ikke bar gå væk. Hver gang vi booter maskinen så komme den dialog op som det først og når vi klikke cancel går den ikke ordentligt væk. Jeg er nød til at åbne en terminal og køre usb_modswich og lsusb for overhoved at få adgang til mobil forbindelsen. Hvordan kan jeg deaktivere den der wirless network dialog eller få den til at søge mobilbredbåndet som default forbindelse? Jeg skal bare have det der wireles network til at holde op med heletiden at springe frem og forstyrre det hele. Kan nogen hjælpe?

Mvh
Mikkel

sjovt... det at lave en lsusb lister bare din hardware forbundet via usb. den komando gør intet nyttigt i denne sammenheng.
jeg ved ikke hvordan du kører usb modeswitch, men det er en meget lang komando hvis den skal køres rigtigt. bare at køre programmet gør ingen gavn som sådan med mindre du har sat det op manuelt og bygget en configfil manuelt.

men den gode nyhed er at det nok er simpelt.
højreklik på neticonet i dit øverste panel. vælg rediger forbindelser, vælg trådløst netværk og slet så det netværk der driller.
nu vil det ikke spørge efter koden mere
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
mimeini
IRC nickname: mimeini

Re: Wireless network authentication konflikter med mobil bredbån

Indlæg af mimeini »

Tak skal du have soundpartner. Modswitch kommandoen er sat op efter alle kunstens regler via den tilhørende config fil. Ja lsusb skulle ikke gøre noget, men det gør den faktisk. Jeg har prøvet det ikke kun på min kones maskine, men også på min egen asus eee. Hvis mobil bredbånds ikke dukker op i menuen og jeg har kørt modswitch kommandoen kan jeg ofte få den til at dukke op ved at køre lsusb et par gange. Nå men tak for dit råd. Jeg glæder mig til at prøve det når jeg igen kan få fingre i min kones computer og det kan jeg nok snart for hun er mega træt af at kæmpe med den der netværks menu. :-)
Mvh
Mikkel