Program til live webcam-stream søges

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Program til live webcam-stream søges

Indlæg af Rattus Norvegicus »

For 4-5 år siden satte jeg via et program et webcam op i XP, som streamede live video på min hjemmeside, dvs. det var ikke billeder der blev uploadet med et vis interval, men "flydende" video.
Programmet var kommercielt (huske ikke hvad det hed).

Findes der også sådan et program til Ubuntu Server edition, som kan sende signalet videre til min hjemmeside?
Hjemmesiden er ikke hosted på min egen server, men hos DomainDirect.

Jeg vil nemlig gerne sætte et webcam op næste gang jeg har en hunrotte der skal have unger, så folk kan følge ungernes opvækst live 24/7.
Hilsen Kenny
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Program til live webcam-stream søges

Indlæg af lath »

Rattus Norvegicus skrev:For 4-5 år siden satte jeg via et program et webcam op i XP, som streamede live video på min hjemmeside, dvs. det var ikke billeder der blev uploadet med et vis interval, men "flydende" video.
Programmet var kommercielt (huske ikke hvad det hed).

Findes der også sådan et program til Ubuntu Server edition, som kan sende signalet videre til min hjemmeside?
Hjemmesiden er ikke hosted på min egen server, men hos DomainDirect.

Jeg vil nemlig gerne sætte et webcam op næste gang jeg har en hunrotte der skal have unger, så folk kan følge ungernes opvækst live 24/7.

Jeg søgte i Google med ubuntu live webcam stream og kiggede på det mest interessante link: http://hacktivision.com/index.php/2009/06/16/setting-up-an-ubuntu-webcam-server

Noget for dig?

1)
Husk at nat'e din webcam server, og lade den få en kendt webadresse via DynDNS (Du skal hen og arbejde en del med din router).
DynDNS skifer IP adresse når din router fortæller DynDNS at den har fået en ny IP adresse af din internet udbyder. På den måde behøver du ikke en statisk IP adresse.
2)
Enten 2a)
Det her er vist-nok rigtigt:
Opsæt en CNAME i din DNS server-konfiguration: Dit DynDNS domæne skal peges på af et subdomæne af dit domæne
Eller 2b)
Du lader en bestemt side indeholde noget php der videresender en browser der besøger den side videre til din webcam servers DynDNS domæne.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags