Hej
Har på nettet engang læst om et musikprogram til Linux, der havde en funktion der kan
give forslag til sange der ligner den du spiller nu - så du kan finde lignende musik i din samling.
Findes denne funktion også i Rhytmbox, og hvordan får jeg den aktiveret
På forhånd tak for hjælpen
Sandersson
Rhytmbox - Kan programet det/lignende sagnge? - LØST
-
Rhytmbox - Kan programet det/lignende sagnge? - LØST
Senest rettet af Sandersson 18. okt 2010, 11:44, rettet i alt 1 gang.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Rhytmbox - Kan programet det/lignende sagnge?
Det findes til banshee (kik i software-centret).
Du skal også installere den tilføjelse der hedder banshee-extension-mirage (også i software-centret). Den tilføjelse skal aktiveres i banshee's indstillinger. Du skal regne med at det tager LANG tid første gang du kører den. Den skal jo lige lære hele din musiksamling at kende.
Mere om mirage: http://hop.at/mirage/
Findes, så vidt jeg ved, ikke til rhythmbox.
Du skal også installere den tilføjelse der hedder banshee-extension-mirage (også i software-centret). Den tilføjelse skal aktiveres i banshee's indstillinger. Du skal regne med at det tager LANG tid første gang du kører den. Den skal jo lige lære hele din musiksamling at kende.
Mere om mirage: http://hop.at/mirage/
Findes, så vidt jeg ved, ikke til rhythmbox.
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Rhytmbox - Kan programet det/lignende sagnge? - LØST
Jeg ved ikke så meget om det men er det ikke noget af det man kan med last.fm?
der findes et last.fm plugin til rhytmbox ved jeg.
der findes et last.fm plugin til rhytmbox ved jeg.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: Rhytmbox - Kan programet det/lignende sagnge? - LØST
Jo. Det er rigtigt. De fungerer på helt forskellig vis.
Mirage prøver at gætte ud fra en analyse af mp3-filen (eller hvad det nu er), hvad der ligner. Dvs. den kan gå hele dit bibliotek igennem og finde lignende sange på en gang. Desværre er det jo en computer der kommer med gættene så det svarer lidt til at læse en google oversættelse dansk til arabisk.
Last.fm, bruger jeg selv. Det fungerer selvfølgelig bedre. Men det kræver at man opretter en konto (og at man er on-line). Derefter vil der gå en del tid med musiklytning inden last.fm lærer din smag at kende (du skal indsende info om de tracks du hører til last.fm - sker automatisk). Men derefter fungerer det ok. Men det er ikke helt det du nævner med at det finder tracks der ligner dem du spiller, men den kan give forslag til musik du måske vil kunne lide, baseret på dine lyttevaner generelt.
Mirage prøver at gætte ud fra en analyse af mp3-filen (eller hvad det nu er), hvad der ligner. Dvs. den kan gå hele dit bibliotek igennem og finde lignende sange på en gang. Desværre er det jo en computer der kommer med gættene så det svarer lidt til at læse en google oversættelse dansk til arabisk.
Last.fm, bruger jeg selv. Det fungerer selvfølgelig bedre. Men det kræver at man opretter en konto (og at man er on-line). Derefter vil der gå en del tid med musiklytning inden last.fm lærer din smag at kende (du skal indsende info om de tracks du hører til last.fm - sker automatisk). Men derefter fungerer det ok. Men det er ikke helt det du nævner med at det finder tracks der ligner dem du spiller, men den kan give forslag til musik du måske vil kunne lide, baseret på dine lyttevaner generelt.