Hej!
Jeg er forholdsvis ny til linux (og Ubuntu). Selvom jeg ikke kender ret meget til det synes jeg alligevel at jeg har ledt på diverse fora efter et svar på mit problem.
Det der sker er, at når jeg vil lukke computeren ned (jeg vælger "shut down" oppe i højre hjørne), så ser alt helt fint ud. Lige indtil jeg kommer ud af systemet og der er den der "bar" som tæller ned. Når der er talt helt ned står computeren bare stille. Det lyder lidt som om min harddisk slukkes, men computeren er stadig tændt, og billedet bliver ved med at være der.
Nogen der har en ide? (Det er et lidt irriterende problem).
problemer med "shut down"
-
En ide jeg har rodet lidt med, er at opdatere min bios. Det eneste problem er bare lige hvordan i alverden jeg åbner .bin-filer i Linux ?
Jeg ved ikke om det løser mit problem, men jeg kunne måske forestille mig det.
Jeg ved ikke om det løser mit problem, men jeg kunne måske forestille mig det.
-
Hvis du vil opdaterer din bios skal du for guds skyld læse vejledningen! Der følger typisk altid et program med til opdatering af din bios, og programmet et typisk lavet til dos. Så du skal nok have lavet en bootable diskette, eller boote fra en gammel bootable disk, sætte disken i og gøre som der står i vejledningen.
Typisk: programnavn.exe bioopdatering.bin
Typisk: programnavn.exe bioopdatering.bin
-
- Geografisk sted: Køge, Danmark
-
Tror det ikke. Wine håndterer windows applikationer, ikke dos applikationer. At Windows og Dos (2 forskellige OS'er) har det til fælles at de kan starte .exe filer gør ikke at de er "ens" om man kan sige det sådan.
Du har måske mere brug for en dos emulator.. men jeg ville slet ikke have andet end minimum kørende hvis jeg skulle bios opdaterer.
Prøv evt. at kontakt producenten og spørg hvordan du skal opgraderer din bios uden at gå ud og købe DOS
Du har måske mere brug for en dos emulator.. men jeg ville slet ikke have andet end minimum kørende hvis jeg skulle bios opdaterer.
Prøv evt. at kontakt producenten og spørg hvordan du skal opgraderer din bios uden at gå ud og købe DOS