Compiz virker ikke.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
zerben

Compiz virker ikke.

Indlæg af zerben »

Hej.Compiz virker ikke og der mangler den øverste bjælke på åbne vinduer.Den siger at jeg skal installere composite og den er i pakkemageren men den vil også have opengl og det er der problemerne starter.Hvis jeg sletter alt compiz via pakkemageren er der ingen problemer.Jeg har installeret nvidia driveren.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Compiz virker ikke.

Indlæg af lath »

zerben skrev:Hej.Compiz virker ikke og der mangler den øverste bjælke på åbne vinduer.Den siger at jeg skal installere composite og den er i pakkemageren men den vil også have opengl og det er der problemerne starter.Hvis jeg sletter alt compiz via pakkemageren er der ingen problemer.Jeg har installeret nvidia driveren.

Compiz tegner sin grafik via OpenGL, så det er klart at den også skal med ind.

Hvis du bruger compiz, så bliver du nødt til at have hardware support fra et ordenligt grafikkort, for ellers kører Ubuntu og alle programmer meget langsomt.
Det kører langsomt fordi alle mikroprocessorer arbejder på 100%, fordi de er travlt beskæftiget med at beregne grafik til compiz.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zerben

Indlæg af zerben »

Hvordan får man opengl ind?Jeg har været på hjemmesiden uden at blive klogere.
lath

Indlæg af lath »

zerben skrev:Hvordan får man opengl ind?Jeg har været på hjemmesiden uden at blive klogere.

OpenGL er implementeret i hardware i grafikkort der understøtter 3D. Der skal bruges en smule software, så læs dit eget indlæg, og gør som den siger:
zerben skrev:Den siger at jeg skal installere composite og den er i pakkemageren men den vil også have opengl

Du skal klikke på ok til at få de ekstra pakker ind.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.det er gjort men den vil ikke installere opengl,selv om at jeg har installeret composite bliver den ved med at sige at composite skal instaleres.Hvis jeg markerer de to felter i compiz og lukker mangler de stadig når jeg genåbner og hvis jeg markerer dem får jeg samme fejlmelding.Det er det jeg ikke helt kan få til at virke.
lath

Indlæg af lath »

zerben skrev:Hej.det er gjort men den vil ikke installere opengl,selv om at jeg har installeret composite bliver den ved med at sige at composite skal instaleres.Hvis jeg markerer de to felter i compiz og lukker mangler de stadig når jeg genåbner og hvis jeg markerer dem får jeg samme fejlmelding.Det er det jeg ikke helt kan få til at virke.

Du skal nok lige logge ud og så ind i igen - hvis det involverer en del ændringer i det grafiske system kan en genstart hjælpe på det.

/Lars
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Her er et skærmdump og som du ser er composite installeret og der er genstartet.

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... b77637.png
lath

Indlæg af lath »

zerben skrev:Hej.Her er et skærmdump og som du ser er composite installeret og der er genstartet.

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... b77637.png

Hvilken Ubuntu har du?

I 10.04 kan jeg ikke finde en pakke der hedder composite - og jeg har alle pakke arkiver aktiveret.

Composite er et plugin til compiz, så du skulle måske som mig have følgende pakker inde:
compiz-fusion-plugins-main, compiz-fusion-plugins-extra, compiz-gnome, compiz-plugins

Husk at logge ud og så logge ind for at ændringerne træder i kraft.

/Lars
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Kan se det er 10.10 ud fra luk knapperne og title linjen :)
zerben

Indlæg af zerben »

Det er 10.10 og hvis jeg vil instalere compiz-fusion-plugins-extra får jeg denne fejl.

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... j32419.png

Det er opengl der ikke rigtig vil som jeg gerne vil have den til.Hvordan skal man instalere opengl?

Denne pakke kan heller ikke findes "compiz-core-abiversion-20091102".
lath

Indlæg af lath »

zerben skrev:Det er 10.10 og hvis jeg vil instalere compiz-fusion-plugins-extra får jeg denne fejl.

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... j32419.png

Det er opengl der ikke rigtig vil som jeg gerne vil have den til.Hvordan skal man instalere opengl?

Denne pakke kan heller ikke findes "compiz-core-abiversion-20091102".

Gå ind i softwarekilder i System > Administration menuen og sæt flueben ud for alle pakke arkiver. Tryk på luk knap - der kommer en dialogboks som fortæller noget om at dine arkiver ikke er opdateret. sørg for at svare sådan at de pakke arkiver du lige har tilføjet bliver hentet (ikke pakkerne, kun en beskrivelse af hvilke pakker der er i arkiverne)

Forsøg derefter at tilføje de pakker igen.

/Lars
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Det er det samme men never mind.Det er jo kun 3d effekterne der mangler og det er til at overleve.Det bliver vel også rettet på et tidspunkt men ellers tak for alle svarene.