Hjælp jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre!
Jeg er igang med at installere det nye ununtu via cd på en venindes computer, og det er lykkedes at komme så langt at skærmen med prikkerne der skifter farve kommer frem problemet er at denne skærm nu har været der i mellem 1 og 2 timer! Det røde i prikkerne bliver ved med at køre, men jeg er nu i tvivl om hvorvidt jeg skal prøve noget drastisk og slukke puteren midt i processen og starte forfra for at se om det går bedre/hurtigere anden gang eller bruge en anden metode til at få det installeret på. Men den erfaring jeg har med computere (mest fra windows) fortæller mig at det er skidt at agere sådan...
Hvilke råd har i? jeg vil nødigt ødelægge noget - hun vil gerne beholde windows på den ved siden af ubuntu. Skal jeg lade den være nogle timer mere og se hvad der sker?
Lookee
I tvivl om hvorvidt der sker noget...
-
- IRC nickname: Lookee
-
Re: I tvivl om hvorvidt der sker noget...
Okay jeg mistede tålmodigheden og slukkede computeren manuelt og intet gik galt! Så prøver jeg bare med Unetbootin og ISO...
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Hej
Hvis du endnu ikke var kommet frem til skrivebordet, har du kun kørt på CD-skiven og intet er derfor ændret.
Når den kan drille, kan det være skiven (tjek md5sum), hardwarespecs (for lidt ram til den grafiske udgave, prøv med alternative, eller hardware der ikke kan køre med ubuntu (er ikke sandsynligt))
stra
Hvis du endnu ikke var kommet frem til skrivebordet, har du kun kørt på CD-skiven og intet er derfor ændret.
Når den kan drille, kan det være skiven (tjek md5sum), hardwarespecs (for lidt ram til den grafiske udgave, prøv med alternative, eller hardware der ikke kan køre med ubuntu (er ikke sandsynligt))
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
jeg har en gammel ibm som kæresten har fået. på denne der tager det ca 25 min at boote fra en livecd. derefter (når den endelig er booted) så kører det fint, og den installerer på ca 30 min og booter derefter på lige knap et minut.
jeg har ikke gennemskuet grunden herfor, men med tålmodighed der virker det.
(forøvrigt installerer den fint fra alternative instaler) det kunne være du skulle prøve denne
jeg har ikke gennemskuet grunden herfor, men med tålmodighed der virker det.
(forøvrigt installerer den fint fra alternative instaler) det kunne være du skulle prøve denne
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Har du under 512MB ram skal du bruge alternative cd'en til at installere.
Du kan trykke på en tast for at se hvad der forgår bag skærmen med prikkerne.
Du kan trykke på en tast for at se hvad der forgår bag skærmen med prikkerne.
-
Hmm det ser ud til at alternate udgaven er fællesnævner i de svar i giver, så det må nok blive det jeg må prøve så skal den bare downloades! Tak for svarene