Hej
Jeg er netop kommet tilbage på ubuntuvognen. Denne gang er det version 10.10 der er blevet smidt på min Macbook Pro. Jeg har dog en del problemer. Håber her er nogle venlig sjæle der kan hjælpe med dem så vi kan lave en samlet macbook tråd her.
1. Ingen lyd. Der er lyd i høretelefoner, men ikke i højtalere.
2. ingen trådløs netværk. Kablet netværk virker men kan ikke aktivere det trådløse som jeg kunne ved brug af live-cden
3. Tastatur problemer. Man kan ikke vælge det rigtige tastetur. feks har jeg IKKE @ til at ligge ved 2-tallet men derimod til højre for ø.
4. Problemer med pegeplade. har slået 2-finger rulning til, men det er et helvede at jeg ikke kan flytte vinduer eller filer da pegepladen er en stor knap. Så når man trykker for at vælge en fil kan man ikke med den anden finger trække den et andet sted hen.
5. Bruge slet tasten til at gå en side tilbage i Chrome. Dette er nok ikke kun et mac problem men nok mere genneralt men alligevel
Har andre andre problemer med Ubuntu på Mac så skriv mig en PB så prøver jeg at samle spørgsmålene her.
Ubuntu på Macbook Pro, problemer og løsninger :?: :a :idea:
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Ubuntu på Macbook Pro, problemer og løsninger :?: :a :idea:
Giv os output fra lspci og lsusb
3: Der er desvære ikke noget tastaturlayout til moderne mac keyboards, nogen burde se på at lave et...
4: Er ikke helt med her, hvordan hade du tænkt dig det skulle virke, har du aktiveret klik med pegepladen?
5: Vil du have den til at gå til bage eller ikke at gøre noget når du trykker backspace?
Jeg kan ikke få webcam til at virke på den macbook pro jeg har på arbejde. Tastaturet er selfølige samme problem, og det eksterne mac keybard er endnu være. Eller virker det fint :p
3: Der er desvære ikke noget tastaturlayout til moderne mac keyboards, nogen burde se på at lave et...
4: Er ikke helt med her, hvordan hade du tænkt dig det skulle virke, har du aktiveret klik med pegepladen?
5: Vil du have den til at gå til bage eller ikke at gøre noget når du trykker backspace?
Jeg kan ikke få webcam til at virke på den macbook pro jeg har på arbejde. Tastaturet er selfølige samme problem, og det eksterne mac keybard er endnu være. Eller virker det fint :p
-
2: Mit trådløse netværk virker nu efter en ny installation
4: Jeg vil gerne kunne flytte vinduer eller filer ved at trække dem. Hvis jeg gør det nu opfatter den det som et venstreklik. Det betyder at jeg f.eks ikke kan drag and drop en fil fra en mappe til en anden.
5: Vil gerne have chrome til at gå en side tilbage når jeg trykker backspace
4: Jeg vil gerne kunne flytte vinduer eller filer ved at trække dem. Hvis jeg gør det nu opfatter den det som et venstreklik. Det betyder at jeg f.eks ikke kan drag and drop en fil fra en mappe til en anden.
5: Vil gerne have chrome til at gå en side tilbage når jeg trykker backspace
-
- Admin
Du skal lave et tab for du trækker mener jeg.
-
Så fandt jeg også ud af drag and drop. Mangler nu bare at finindstille lidt på følsomheden.
Og derudover har jeg fundet løsninger på næsten alt. De kan findes her:
https://wiki.ubuntu.com/MactelSupportTe ... yHelpPages
Vælg din Mac og Ubuntu udgivelse.
Dog virker lyden stadig ikke hos mig!!!!!
Og derudover har jeg fundet løsninger på næsten alt. De kan findes her:
https://wiki.ubuntu.com/MactelSupportTe ... yHelpPages
Vælg din Mac og Ubuntu udgivelse.
Dog virker lyden stadig ikke hos mig!!!!!
-
- Admin
Prøv at se om høretelefoner virker.
https://bugs.launchpad.net/mactel-support/+bug/346170
https://bugs.launchpad.net/mactel-support/+bug/346170