Hej jeg prøver at lave en clean installation af Ubuntu 10.10, og opstart og kopieringen af filer går også godt, ligesom de første par skærmbilleder med valg af sprog og tastatur.
Men på siden "Hvem er du?" kan jeg ikke komme videre, da "Næste"-knappen forbliver lys grå og ikke kan trykkes på.
Alle felter er udfyldt, og i bunden står der "Klar, når du er..." og i konsollen herunder står der "switched to page usersetup".
Jeg har prøvet at starte installationen fra boot og fra Live-testen, begge dele stopper samme sted med "Næste"-knappen der ikke kan trykkes på.
"Forrige"-knappen virker fint, så det er ikke fordi den hænger/fryser computeren.
Har også prøvet at køre installationen på engelsk, men her er samme problem, "Forward"-knappen kan ikke aktiveres.
Hvad kan jeg prøve/hvad kan der være galt?
Kan ikke trykke "Næste" ved installation af 10.10 ???
-
Kan ikke trykke "Næste" ved installation af 10.10 ???
Senest rettet af mobra 13. okt 2010, 10:04, rettet i alt 1 gang.
-
Re: Kan ikke trykke "Næste" ved installation af 10.10 ???
mobra skrev:Hej jeg prøver at lave en clean installation af Ubuntu 10.10, og opstart og kopieringen af filer går også godt, ligesom de første par skærmbilleder med valg af sprog og tastatur.
Men på siden "Hvem er du?" kan jeg ikke komme videre, da "Næste"-knappen forbliver lys grå og ikke kan trykkes på.
Alle felter er udfyldt, og i bunden står der "Klar, når du er..." og i konsollen herunder står der "switched to page usersetup".
Jeg har prøvet at starte installationen fra boot og fra Live-testen, begge dele stopper samme sted med "Næste"-knappen der ikke kan trykkes på.
"Forrige"-knappen virker fint, så det er ikke fordi den hænger/fryser computeren.
Har også prøvet at køre installationen på engelsk, men her er samme problem, "Forward"-knappen kan ikke aktiveres.
Hvad kan jeg prøve/hvad kan der være galt?
Hmmmm - løsningen fandt jeg selv... jeg havde valgt et brugernavn med stort begyndelsesbogstav, det må man åbenbart ikke! - Det havde jeg ikke lige regnet ud i første omgang men det ville nok være riiiigtig smart for os begyndere hvis man lige fik at vide, at der kun må bruges små bogstaver til brugernavnet, eller at installationsprogrammet selv konverterede!
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Velkommen til.
Det var godt du fandt ud af det. Og godt du fik spurgt, så lærte jeg da det.
Jeg havde aldrig hørt om det problem før. Det er sikkert også derfor du ikke har kunnet få svar (på de 45 minutter du gav det).
Hvis der er noget du gerne vil have rettet så må du lige kommet med et link til det sted, hvor du gerne ville have haft den besked.
EDIT: Ahh. Jeg tror jeg forstår. Du vil gerne have det rettet i selve installationsprocessen. Ja, det kunne vel også være fint. Det er nok ikke her du skal spørge, men på ubuntu brainstorm. Og efter en hurtig googlen kan jeg se at der allerede er nogen der har været der, så måske en dag...
http://brainstorm.ubuntu.com/idea/24473/
PS: Du kan stemme for løsningerne (løsning 2 er nok klogest, hvis man gerne vil bevare kompatibiliteten med diverse postservere/klienter og den slags).
PPS:
Hvis du gerne vil have vist dit fulde navn på panelet øverst til højre i stedet for dit brugernavn kan du åbne en terminal og copy-paste følgende linje:
Du kan stille det tilbage til brugernavn med
Det var godt du fandt ud af det. Og godt du fik spurgt, så lærte jeg da det.
Jeg havde aldrig hørt om det problem før. Det er sikkert også derfor du ikke har kunnet få svar (på de 45 minutter du gav det).
Hvis der er noget du gerne vil have rettet så må du lige kommet med et link til det sted, hvor du gerne ville have haft den besked.
EDIT: Ahh. Jeg tror jeg forstår. Du vil gerne have det rettet i selve installationsprocessen. Ja, det kunne vel også være fint. Det er nok ikke her du skal spørge, men på ubuntu brainstorm. Og efter en hurtig googlen kan jeg se at der allerede er nogen der har været der, så måske en dag...
http://brainstorm.ubuntu.com/idea/24473/
PS: Du kan stemme for løsningerne (løsning 2 er nok klogest, hvis man gerne vil bevare kompatibiliteten med diverse postservere/klienter og den slags).
PPS:
Hvis du gerne vil have vist dit fulde navn på panelet øverst til højre i stedet for dit brugernavn kan du åbne en terminal og copy-paste følgende linje:
Kode: Vælg alt
gconftool -s --type int /system/indicator/me/display 2
Du kan stille det tilbage til brugernavn med
Kode: Vælg alt
gconftool -s --type int /system/indicator/me/display 1
Senest rettet af zob 13. okt 2010, 12:01, rettet i alt 1 gang.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hmm jeg husket det som om det tidligere har været der så det må være noget der er blevet glemt da den blev lavet om, Hvis ikke du har noget mod det så opretter jeg lige en fejl rapport på det.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Som de skriver i den bug rapport der allerede er oprettet, så er det ikke en bug men en feature: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/127967
Men som nævnt af OP og i ubuntu brainstorm tråden kunne den jo så selv fixe det under installationen.
EDIT: Nå ja, den brainstorm tråd så du nok ikke før din post fordi jeg redigerede den ind foran dig. Så der er du lovligt undskyldt.
Men som nævnt af OP og i ubuntu brainstorm tråden kunne den jo så selv fixe det under installationen.
EDIT: Nå ja, den brainstorm tråd så du nok ikke før din post fordi jeg redigerede den ind foran dig. Så der er du lovligt undskyldt.
-
AJenbo skrev:Hmm jeg husket det som om det tidligere har været der så det må være noget der er blevet glemt da den blev lavet om, Hvis ikke du har noget mod det så opretter jeg lige en fejl rapport på det.
Mange tak for hjælpen
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Her er en fejl rapport på problemet, du kan lige mælde dig som at du også er påvirket.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/549195
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/549195