Unity i 10.10 desktop version
-
Unity i 10.10 desktop version
Hej
Jeg har installeret ubuntu 10.10 desktop versionen og derefter installeret unity fra softwarecenter.
Mit problem er at når jeg starter fx firefox, ligger den ikke sine funktioner op på baren oppe i toppen, musen begynder at lagge ekstremt, så længe den er i firefox vinduet, og hvis man trykker ctrl+alt+del for at genstarte, er den menu en masse sjove farver.
EDIT: har lige kigget lidt mere på det, det er hver gang man åbner et program at musen begynder at lagge, og den laver sjove farver.
Dette sker kun hvis jeg logger ind med en unity (ubuntu netbook remix) session.
Jeg har installeret ubuntu 10.10 desktop versionen og derefter installeret unity fra softwarecenter.
Mit problem er at når jeg starter fx firefox, ligger den ikke sine funktioner op på baren oppe i toppen, musen begynder at lagge ekstremt, så længe den er i firefox vinduet, og hvis man trykker ctrl+alt+del for at genstarte, er den menu en masse sjove farver.
EDIT: har lige kigget lidt mere på det, det er hver gang man åbner et program at musen begynder at lagge, og den laver sjove farver.
Dette sker kun hvis jeg logger ind med en unity (ubuntu netbook remix) session.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Unity i 10.10 desktop version
FireFox kan ikke få sin menu flyttet hele vejen op.
Hvilket grafikkort har du?
Hvilket grafikkort har du?
-
ATI 2600
som jeg også skrev er det lige meget hvilket program man åbner, så lagger musen og der kommer sjov farver rundt omkring.
som jeg også skrev er det lige meget hvilket program man åbner, så lagger musen og der kommer sjov farver rundt omkring.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
--__-- skrev:ATI 2600
prøv at højreklikke på slkrivebordet og vælg skift baggrund.
under visuelle effekter sætter du den til ingen.
hjælper det?
-
- Admin
Hmm Canonical siger Unity er udvilket til Intel grafikkort og testet grundigt på Nvidia, men at der kan være hvisse grafiske problemer med ATI grafik kort
-
Ja jeg har også læst mig frem til at der er andre med ATI kort der oplever den samme fejl som mig.
Øv så bliver jeg nok nød til at holde mig til det normale desktop.
Men tak for hjælpen
Øv så bliver jeg nok nød til at holde mig til det normale desktop.
Men tak for hjælpen
-
- IRC nickname: pollute
- Geografisk sted: Århus
Jeg har også et ATI grafikkort, og har også nogle problemer (billedet fylder ikke hele skærmen ud). Kan det tænkes at det er noget der bliver fikset i fremtiden?
Min computer er en Acer Predator G3610
-
- Admin
Ja der bliver levetiden arbejdet på ATI drivere, du kunne eventuelt melde dine problemer til udviklerne.
-
Hvordan er det man gør det. Nu har jeg prøvet adskillige gange på AMD hjemmeside, men uden held.
-
- Redaktør
Det er også nævnt i release notes/known issues under netbook edition: https://wiki.ubuntu.com/MaverickMeerkat ... %20Edition
-
Ok det link forstod jeg ikke meget af. Jeg har prøvet at kontakte Hp og El giganten, men de da de hørte jeg havde Ubuntu slog de op i banen. Jeg har fundet nogle links hvor det siges at hvis man har et ATI grafikkort skal man ikke bruge Ubuntu, jeg vil bare så nødigt have windows igen.
-
- IRC nickname: sound
pollute skrev:Ok det link forstod jeg ikke meget af. Jeg har prøvet at kontakte Hp og El giganten, men de da de hørte jeg havde Ubuntu slog de op i banen. Jeg har fundet nogle links hvor det siges at hvis man har et ATI grafikkort skal man ikke bruge Ubuntu, jeg vil bare så nødigt have windows igen.
jeg har flere maskiner med ati og disse fungerer ganske fint. eneste problem som jeg har er at en af maskinerne ikke kan klare alle disse 3d effekter (compiz osv) disse effekter er rent lir og ikke noget jeg har noget at bruge til på den maskine så det er fint for mig. unity kræver mig bevidst 3d.
mit bud er stadig at du skal prøve at droppe unity og så slå effekter til ingen (som nevnt i en tidligere post) det kan muligvis fikse en del af dine problemer. dog må du som sagt undvære alle de fancy effekter
-
- Redaktør
Jeg mener det er unfair overfor ATI (og de folk der udvikler open source drivers til ATI kort) at påstå at det gælder alle ATI kort. Men der er i hvert fald et problem med visse ATI-kort og især med Unity desktoppen (fra netbook versionen) som det fremgår af det sidste link.
Ah. Undskyld det er fordi linket til Ubuntu netbook edition på hjemmesiden linker til første gang den overskrift er i brug. Nå men det er altså længere nede på side og det der står er:
Ah. Undskyld det er fordi linket til Ubuntu netbook edition på hjemmesiden linker til første gang den overskrift er i brug. Nå men det er altså længere nede på side og det der står er:
The targeted netbooks were intel GPU graphic mainly and was heavily tested on nvidia as well. You may encounter visual glitches, and Unity may not work altogether on some ATI cards.
-
Ja mit grafikkort laver så lidt flere problemer. Men jeg har gjort som Soundpartner skrev, og slog driveren til kortet fra, og nu er en meget lille lilla linja i venstre side af skærmen det eneste problem. Jeg ville selvfølgelig gerne bruge mit grafikkort fuldt ud, men er Windows alternativet er valget så nemt.
-
Jeg har så fundet ud af, at mit webcam i Skype ikke virker, når driveren til mit grafikkort er slået fra. Det er lidt problematisk.