Ingen Unity i 10.10 Netbook når den installeres i VirtualBox

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
PalleA
IRC nickname: PalleA

Ingen Unity i 10.10 Netbook når den installeres i VirtualBox

Indlæg af PalleA »

Hejsa
Før jeg prøver at installere Ubunto 10.10 Netbook så ville jeg lige se hvordan Unity virker. Men jeg kan ikke få det til at virke :(

Jeg har lavet en standard Netbook installation
Logger på som Desktop Edition
sudo apt-get update
sudo apt-get install build-essential linux-headers-$(uname -r)
sudo apt-get install virtualbox-ose-guest-x11
herefter laver jeg en
sudo shutdown -r now

Logger ind som Desktop Edition og sætter skærmstørrelsen til f.eks. 800x600
Rebooter endnu engang
Herefter prøver jeg at logge ind med en Netbook login

Desværre sker der det at den står og laver ingenting hvorefter jeg kan lave en
APCI (tror jeg det hedder) hvor jeg så får ubuntus Shutdown, reboot, Hibernate...

med andre ord jeg kan ikke logge ind - skærmbilledet låser...

Nogen bud på en løsning ?

mvh
PalleA
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Ingen Unity i 10.10 Netbook når den installeres i VirtualBox

Indlæg af zob »

Hej og velkommen.

Når du siger at du prøver at "logge ind med en Netbook login", hvad mener du så mere præcist?
Har du installeret ubuntu-netbook pakken, eller kan du jo af gode grunde ikke logge ind i netbook? Jeg ender med ikke at være helt sikker på hvad det er du ikke kan logge ind i, ubuntu-desktop, ubuntu-netbook (det skriver du jo det er, men du har ikke fortalt om du har installeret de nødvendige pakker, og så kan det jo ikke være det).
Men var det ikke lettere enten at køre netbook versionen som en liveusb eller liveCd på din netbook? Eller måske bare direkte installere ubuntu-netbook i din virtualbox i stedet for at installere standard ubuntu og forsøge at lave det til netbook edition.
Men ok, hvis du ikke har båndbredde til det, så skal du i hvert fald installere ubuntu-netbook pakken på din ubuntu-desktop i din virtualbox.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

jeg tror du gør det meget mere kompliceret end det skal være.

1: lav en maskine i din vbox
2: mount en nbr 10.10 iso
3: boot din vbox
4: installer ubuntu som du plejer (det bliver en netbook da det er nbr10.10 du bruger)
5: leg med netbook edition

ikke alt muligt med at boote i ting og ændre ting. du fucker mere op end du gør godt.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

soundpartner skrev:jeg tror du gør det meget mere kompliceret end det skal være.

1: lav en maskine i din vbox
2: mount en nbr 10.10 iso
3: boot din vbox
4: installer ubuntu som du plejer (det bliver en netbook da det er nbr10.10 du bruger)
5: leg med netbook edition

ikke alt muligt med at boote i ting og ændre ting. du fucker mere op end du gør godt.

Man kan ikke køre netbook edition uden 3D acceleration og det har jeg ikke fået til at virke i vbox ind til videre.

Har du 10.10 på din maskine nu vil jeg forslå at du installere ubuntu-netbook fra software centeret og så logger af og vælger netbook når du logger på, det er den nemmeste måde at teste (og skifte), er det ikke noget for dig kan du altid bare vælge desktop og/eller fjerne ubuntu-netbook.