Hej jeg har snakket med skat.dk og linux er ikke noget de under støtter, og det vil først se på at rette det når de har løs nogle af de fejl der påvirker dem med mere gænge systemer. Tilgengæld vil de gerne acceptere hvis jeg sender en fejlraport på problemet.
Er der en af jer andre der kan bekræfte problemet med at logge ind på skat.dk med nemid under linux (jeg har forsøgt både med sun og icetea).
Her er den fejlbesked jeg får når jeg forsøger
Der er opstået en fejl
Der er problemer med anvendelsen af Digital Signatur.
Prøv igen senere
NemId virker fint for mig på danske bank og nemid.nu og på skat.dk hvis jeg prøver fra en Mac
NemID virker ikke på skat.dk
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: NemID virker ikke på skat.dk
Jeg har lige testet på ubuntu 10.04.1, firefox 3.6.10, sun java 1.6.0_20. Det virker fint med skat.dk.
-
- IRC nickname: sound
jeg kan fra 10.10 (opdateret fra alfa2 til i dag) også fint logge ind på skat.dk med nemid. jeg bruger sun java
-
- Admin
Wtf, har prøvet fra 2 maskiner og den ene både med 10.04 og 10.10. Må vel bare slås lidt mere med det så, surt support ikke kunne finde ud af problemet
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
SværID drillede også mig på 10.04, løsningen var denne :
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install -y sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts && sudo apt-get purge -y openjdk-6-dbg openjdk-6-demo openjdk-6-doc openjdk-6-jdk openjdk-6-jre openjdk-6-jre-headless openjdk-6-jre-lib openjdk-6-source
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo skrev:Hej jeg har snakket med skat.dk og linux er ikke noget de under støtter, og det vil først se på at rette det når de har løs nogle af de fejl der påvirker dem med mere gænge systemer. Tilgengæld vil de gerne acceptere hvis jeg sender en fejlraport på problemet.
Er der en af jer andre der kan bekræfte problemet med at logge ind på skat.dk med nemid under linux (jeg har forsøgt både med sun og icetea).
Her er den fejlbesked jeg får når jeg forsøger
Der er opstået en fejl
Der er problemer med anvendelsen af Digital Signatur.
Prøv igen senere
NemId virker fint for mig på danske bank og nemid.nu og på skat.dk hvis jeg prøver fra en Mac
For mig har det virket upåklageligt. 10.04 med Sun Java. Alle sider som jeg har forsøgt at logge på med Nemid har virket.
-
- Redaktør
Måske er du bare ikke skattepligtig - ligesom Stephen Kinnock.
-
- Admin
zob skrev:Måske er du bare ikke skattepligtig - ligesom Stephen Kinnock.
Det var selvfølig en mulighed jeg ikke hade overvejet
Rediger:
Ok så fandt jeg endelig ud af hvad problemet var!, Jeg har en udvidelse i Firefox der sender en X-Forwarded-For header, og det kan skat.dk åbenbart ikke håndtere
Så man skal lige ind og slå det fra før man kan logge ind på skat.dk, og tilsyeladende også andre offentlige sider der benytter sig af sikker-adgang.dk