Hey igen
I forlængelse af mit problem igår, så lykkes det mig at geninstallere netbook udgaven og det virker perfekt nu! Men dette gjorde jeg egentligt bare som en test for at se om jeg kunne finde ud af at arbejde med manuel partitations deling under install - og det kunne jeg, ser det ud til Men nu vil jeg jo så gerne installere 10.10 udgaven, nu hvor den er udkommet og så vil jeg gerne lige være helt sikker på nogle ting før jeg går videre:
Med en clean install af systemet (for at fjerne netbook udgaven og kun have 10.10) så vælger jeg manuel igen - og her gør jeg hvad for at få det nye system, men evt. gemme home partititionen som jeg lavede igår?
Idé: som jeg ser det nu, er det vel at jeg vælger "/" partititionen -> ændre -> formater -> beholder "/" og evt. ændre størrelsen på partitionen (jeg vidste ikke hvad den skulle bruges til, så den fik 65gb, hvilket jeg nu gerne vil have ned til 15gb)
men med /home, skal jeg bare lade være med at ændre noget ved denne - eller kan jeg evt. lave den større uden først at formatere den?
note: jeg kører win 7 ved siden af, som skal gemmes
Installation hvor man gemmer /home
-
- IRC nickname: Lookee
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Installation hvor man gemmer /home
Du skal også vælge den anden partition som /home (husk at sikre dig der ikke er hak ud for formater).
For at ændre på størelserne på partitionerne (inklusiv windows) skal du starte op fra cd'en og vælge "Prøv Ubuntu", gå der efter ind under System-Administration-Gparted, her kan du så ændre forholdende.
For at ændre på størelserne på partitionerne (inklusiv windows) skal du starte op fra cd'en og vælge "Prøv Ubuntu", gå der efter ind under System-Administration-Gparted, her kan du så ændre forholdende.