scripts til 10.10?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
zerben

scripts til 10.10?

Indlæg af zerben »

Hej soundpartner.Kommer der ikke snart scripts til 10.10?
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: scripts til 10.10?

Indlæg af soundpartner »

zerben skrev:Hej soundpartner.Kommer der ikke snart scripts til 10.10?

Jo det gør der da.
Jeg lidder dog af at døgnet ikke har flere end 24 timer, og lige nu der kæmper jeg en kamp med at få det færdigt... Jeg havde håbet på at have det færdigt i dag men det driller en smule i det at jeg har valgt at skrive scriptet helt om og optimere en del i processen, og lige nu der virker det rigtig rigtig skidt. om det er pakkesystemet der driller mig (er overbelastet) eller om det er et problem med at aptitude ikke kan klare en komando med 100+ pakker på en gang som skal installeres og afinstalleres det ved jeg ikke, men jeg har valgt at gå tilbage til den "gamle" måde at håndtere tingene på, så jeg skal lige skrive det hele om igen.

mit håb er at der er ude i morgen
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

jeg arbejder stadig på det, men der burde være en brugbar version ude nu.

hvis nogen kører dette vil jeg meget gerne have feedback om der er noget der ikke virker

edit: det virker ikke... så i behøver ikke prøve.
Jeg arbejder på at fikse tingene så der er noget brugbart hurtigst muligt.
Jeg har brugt en masse tid på at dele scriptet op i mindre dele, og så flytte om på rækkegølgen af hvordan tingene sker. fordelen hermed er at jeg kan dele scriptet op i etapper således at alt opsætning sker i starten, og derefter sker alt det som "tager tid"

ideen var følgende:

på ca 2 min skal man kunne komme igennem hele opsætningen. til sidst vælger man hvad man vil når scriptet er kørt til ende. Man kan vælge mellem 3 ting: Slukke (snedigt da man så kan sætte scriptet til at køre og forlade maskinen da den slukker når scriptet er kørt til ende) reboote (scriptet kører til ende og rebooter. man ved derfor præcis når maskinen er "klar til brug") og orientering (scriptet skrever en mesked til brugeren om at denne skal reboote manuelt. med denne funktion kan man arbejde viddere mens scriptet kører i baggrunden)

detsværre har denne "fragmentering af scriptet" indført nogle lidt kedelige bivirkninger som jeg pt arbejder på at løse

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

SÅ ligger der et script der kører klar på scripts.linux.dk

wget http://scripts.linux.dk/ubuntu-10.10 && bash ubuntu-10.10

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
zerben

Indlæg af zerben »

Hej.Jeg har lige prøvet dit script og det virker tilsyneladende helt ok men jeg skal have 10.10 installeret på konens pc og så vil jeg prøve det på en ny inst.
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

zerben skrev:Hej.Jeg har lige prøvet dit script og det virker tilsyneladende helt ok men jeg skal have 10.10 installeret på konens pc og så vil jeg prøve det på en ny inst.

jeg har lige nogle møder her de næste par timer, men derefter går jeg i gang igen.
som sagt så er jeg i gang med at omskrive det hele, og nu og her gik jeg tilbage og hentede dele af 10.04 scriptet ind og tilpassede dette.
når det rigtige 10.10 script bliver færdigt (det bliver opdateret løbende) så vil det blive en del mere strømlignet og nok også op til 25% hurtigere.

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede