Ret lige dit link:
Det er der hvor der står teksten Billede.
/Lars
Problem med konfigurationsserveren [LØST på en måde...]
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Problem med konfigurationsserveren
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: Lookee
redigeret lidt nu, men der bør kun vises 3 billeder!
-
Når nu du foreslår at jeg skriver den kode, hvor mener du så helt præcist jeg skal skrive den? Husk, jeg har ikke adgang til selve ubuntu!
Det er ved billede 1. Billede jeg viste dig før vises kun ved boot af Ubuntu fra CD/en USB flash disk.
Det er noget langhåret noget a la https://help.ubuntu.com/community/Grub2#Using%20CLI%20to%20Boot - men læs det hele, hvis du kaster dig ud det.
Det er såvidt jeg kan se linien der begynder med linux du skal skrive din parameter:
Kode: Vælg alt
linux /vmlinuz root=/dev/sdXY ro acpi=off
Du skal ikke skrive X og Y! Du skal bruge det der passer for din harddisk.
Jeg mener ikke at det er besværet værd - havde du stoppet for længst , og ventet på at Maverick (Ubuntu 10.10) udkom imorgen, downloaded den - kunne du nok allerede havde installeret den om ca et døgn fra nu af.
Jeg synes at det er bedst for dig at du installerer Maverick, når den udkommer i Final Release i morgen.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Det synes jeg lyder som en fornuftig løsning! Og det vil jeg gøre... for lige at koge den sidste suppe på denne tråd:
Imorgen downloader jeg iso'en fra Ubuntu.com, ligger den ud på min USB vie Unetbootin og booter fra USB'en, installere systemet og kan derefter slette netbook versionen som ikke kan bootes fra maverick (ved at slette pakkerne) og vil derefter kun have win7 og det nye ubuntu?
Tusinde gange tak for den tid i har brugt på det her... selvom det ikke lykkedes med det oprindelige problem - håber/mener dog det er en bedre løsning!
Imorgen downloader jeg iso'en fra Ubuntu.com, ligger den ud på min USB vie Unetbootin og booter fra USB'en, installere systemet og kan derefter slette netbook versionen som ikke kan bootes fra maverick (ved at slette pakkerne) og vil derefter kun have win7 og det nye ubuntu?
Tusinde gange tak for den tid i har brugt på det her... selvom det ikke lykkedes med det oprindelige problem - håber/mener dog det er en bedre løsning!
-
Lookee skrev:Det synes jeg lyder som en fornuftig løsning! Og det vil jeg gøre... for lige at koge den sidste suppe på denne tråd:
Du sletter netbook versionen imens du installerer den nye Ubuntu version ganske enkelt ved at overskrive de partitions hvor netbook version ligger på.
Har du været så snedig at lave en partition med /home på vælger du at den igen skal være /home og undlader at formatterer den. Så har du stadig dine data filer fra netbook versionen - husk at vælge det filsystem /home blev formatteret med da du installerede netbook versionen.
Har du ikke nået at lave noget interessant, så bare overskrive alle tidligere Ubuntu partitioner med noget nyt - husk at vælge at de skal formatteres.
/Lars
-
Det må jeg se om jeg kan finde ud af hehe Jeg fik aldrig adgang til Ubuntu, så har ikke engang haft chancen for at åbne en browser i det! Kun i "prøv ubuntu" tilstand...
Men jeg går ud fra at det kræver at jeg vælger muligheden: "rod selv med partitionerne" og at det ikke er nok at sige "side om side"?
Dette vil jeg dog være lidt utryk ved, da jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre for at beholde windåsens data :/ men det må vel næsten blive en ny tråd når jeg står med det problem!
Men jeg går ud fra at det kræver at jeg vælger muligheden: "rod selv med partitionerne" og at det ikke er nok at sige "side om side"?
Dette vil jeg dog være lidt utryk ved, da jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre for at beholde windåsens data :/ men det må vel næsten blive en ny tråd når jeg står med det problem!
-
Lookee skrev:Det må jeg se om jeg kan finde ud af hehe Jeg fik aldrig adgang til Ubuntu, så har ikke engang haft chancen for at åbne en browser i det! Kun i "prøv ubuntu" tilstand...
Prøv at studere min Ubuntu 10.04 installationsguide: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=10399 - punkt 16 til 23.
For dit vedkommende må du så ikke slette NTFS partitioner - for det er der din Windows bor.
/Lars
-
Jeg gav det lige et forsøg med at installere netbook udgaven bare for at se om jeg kunne finde ud af det - og det viste sig at løse problemet at installere på ny og vælge formater - jah egentligt sådan som du beskrev det! Så kan jeg altid opgradere/re-installere i morgen tusinde tak!
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Problem med konfigurationsserveren [LØST på en måde...]
Kan du ikke komme til via det grafiske system skal du bare trykke ctrl+alt+F1 så får du en terminal adgang.