Opera nedbrud med gmail IMAP i 10.04 [LØST]

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
lakubuntu

Opera nedbrud med gmail IMAP i 10.04 [LØST]

Indlæg af lakubuntu »

Hej
Jeg bruger Opera browser, og har både en POP mail konto, som kører i Operas postklient. Og en gmail konto. Nu vil jeg samle dem begge i Opera vha IMAP.
Jeg har gjort det i Windows, og der virker det fint, men når jeg prøver det samme i ubuntu går det galt. Opera crasher i det øjeblik jeg åbner den, og jeg får tilbud om at indsende fejlrapport eller ej. Jeg kan end ikke nå at slette IMAP kontoen. Jeg har prøvet at slette opera i synaptic, både 'fjernelse' og 'fuldstændig fjernelse'. Men efter at jeg har geninstalleret kender Opera stadig min email opsætning, så Opera er åbenbart ikke fuldstændig fjernet.
Spørgsmål: Hvordan fjerner jeg manuelt Opera, så jeg kan starte på en hel frisk,

eller evt alternative løsninger

Mvh
Lars
Senest rettet af lakubuntu 9. okt 2010, 10:10, rettet i alt 1 gang.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opera nedbrud med gmail IMAP i 10.04

Indlæg af AJenbo »

En fuldstændig fjernelse fjerner kun system indstillingerne for programmet, dine indivduelle bruger indstillinger vil stadig være at finde i din hjemmemappe, fjern eller omdøb mappen .opera, det er en skjult fil så tryk ctrl+h for at vise skjulte filer.
lakubuntu

Re: Opera nedbrud med gmail IMAP i 10.04 [LØST]

Indlæg af lakubuntu »

Tak! Det var hvad jeg manglede. Og det var let. :D

I øvrigt tror jeg at årsagen til at opera gik ned var, at jeg havde sat flueben ved sikker forbindelse i IMAP kontoen til gmail. Det stod i den guide jeg havde fundet, og har også virket i windows 7. Det ser i hvert fald ud til at virke nu efter at jeg har fjernet det.

mvh
Lars
Senest rettet af lakubuntu 9. okt 2010, 10:09, rettet i alt 1 gang.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opera nedbrud med gmail IMAP i 10.04

Indlæg af AJenbo »

Det kan godt være der mangler en pakke for at opera kan køre med kryptering.