Ubuntu notebook 10.10 -> Omdøbning af filer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ubuntunaab

Ubuntu notebook 10.10 -> Omdøbning af filer

Indlæg af ubuntunaab »

Hej,

jeg er så småt ved selv at være inde i brugen af Ubuntu desktop og er virkelig glad for det.
Jeg har så søsat næste projekt, hvor jeg vil dele min kærlighed med omverdenen,
og for alvor teste Ubuntu's mål om at være "for alle" - Jeg vil prøve at få min far, der sidst rørte en pc hurtigt da win 3.0 udkom,
til at komme med på edb-vognen.

Jeg har der valgt at satse på ubuntu til notebooks 10.10 (leger lige med den inden final release), da den virker utrolig simpel og forståelig,
lige hvad han har brug for. Men jeg er så blevet lidt i tvivl, om den også er FOR simpel, jeg kan fx ikke se, hvordan man kan omdøbe dokumenter/billeder i den..
Nogen, der har leget nok med den, til at kunne give et fif om hvordan dette evt. er muligt ? Der er jo ingen højreklik menu og F2 virker ej heller.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu notebook 10.10 -> Omdøbning af filer

Indlæg af soundpartner »

ubuntunaab skrev:Hej,

jeg er så småt ved selv at være inde i brugen af Ubuntu desktop og er virkelig glad for det.
Jeg har så søsat næste projekt, hvor jeg vil dele min kærlighed med omverdenen,
og for alvor teste Ubuntu's mål om at være "for alle" - Jeg vil prøve at få min far, der sidst rørte en pc hurtigt da win 3.0 udkom,
til at komme med på edb-vognen.

Jeg har der valgt at satse på ubuntu til notebooks 10.10 (leger lige med den inden final release), da den virker utrolig simpel og forståelig,
lige hvad han har brug for. Men jeg er så blevet lidt i tvivl, om den også er FOR simpel, jeg kan fx ikke se, hvordan man kan omdøbe dokumenter/billeder i den..
Nogen, der har leget nok med den, til at kunne give et fif om hvordan dette evt. er muligt ? Der er jo ingen højreklik menu og F2 virker ej heller.

klik på filen 2 gange. ikke dobbeltklik, men 2 gange med lidt tid imellem. det skulle gerne "markere" filnavnet, og nu kan du ændre navnet.
Jeg kan forøvrigt fortælle dig at jeg absolut heller ikke kan lide netbook versionen (bemærk det er med E og ikke O) jeg syntes det er alt for begrænsende når man skal noget andet end hvad der kan klares ved at klikke på skærmen en enkelt gang
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede