Lydkort indstillinger LØST

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Asbjørnen
IRC nickname: asbjørn

Lydkort indstillinger LØST

Indlæg af Asbjørnen »

Hej. Jeg er ganske ny i Linux. Har Ubuntu 10.04 installeret. Lydkortet er indstillet så jeg kan høre hovedtelefoner og hvis jeg vil optage noget , så er det den indbyggede microfon der bruges. Jeg kunne tænke mig at kunne skifte lydkortindstillinger, så det er gennem lydkortet jeg kan optage musik. (i Windows højreklikker jeg på højtalericon og derigennem kan jeg vælge om det skal være microfon eller lydkort) Hvordan gør jeg det på Ubuntu. Bruger en Acer bærbar. :D
Senest rettet af Asbjørnen 5. okt 2010, 07:38, rettet i alt 1 gang.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Lydkort indstillinger

Indlæg af zob »

Hej og velkommen til forum.

Jeg har lidt svært ved at forstå hvad du mener. men jeg gætter på at du gerne vil anvende et ekstern lydkort i stedet for det indbyggede lydkort til optagelse - er det korrekt?
Hvis det er tilfældet må du gerne fortælle hvilket lydkort det drejer sig om (og hvordan det er forbundet til computeren).
Desuden må du gerne fortælle hvilken software du bruger der hvor du går i stå.

Men det kan være du selv kan løse det. Prøv at klikke på højttalerikonet øverst til højre. Vælg lydindstillinger. Der er tre faneblade der kan have din interesse Input, Programmer og hardware. Men først og fremmest input. Her skal du vælge det lydkort du ønsker at optage fra. Hvis du ikke kan se det lydkort du ønsker at bruge er problemet sikkert af en anden karakter.
Asbjørnen
IRC nickname: asbjørn

Indlæg af Asbjørnen »

Tak for dit svar. Det jeg vil bruge er det indbyggede lydkort i den bærbare. Jeg har fundet ud af det nu ved at afprøve de mange forskellige valg muligheder der var. Jeg bruger Audacity og den indbyggede lydoptager. Foreløbelig vil jeg holde mig til dem. Tak for hjælpen
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Nu fint. Det var godt du fandt ud af det. Du må spørge hvis du får problemer.
Du kan markere denne tråd som løst ved at redigere emnelinjen i din første post i tråden og indsætte [LØST].

Hvis du ikke har set den følgende tråd endnu er det et rigtig godt sted at starte:
viewtopic.php?f=11&t=7945
Han linker også til andre tråde og sider som er fulde af rigtig god information.